deutz 4006

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Plaats reactie
diederik
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:40

deutz 4006

Bericht door diederik »

Hallo,

Vorige week een deutz 4006 aangekocht(bj1972). Ik had graag de toerenteller en de temperatuurmeter willen herstellen. Voor de toerenteller heb ik een nieuwe kabel gekocht maar nu weet ik wel niet waar deze aangesloten moet worden aan de motor. Voor de temperatuurmeter hetzelfde probleem (alle 2 de kabels ontrbreekten bij aankoop)
Het motortype is F3L912. Kan iemand me helpen?
Groeten,
Diederik
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: deutz 4006

Bericht door Allis-Chalmerske »

normaal zit de toerenteller op de nokkenas bij deutz, vanvoor op de distributiedeksel moet ergens een gat zijn ter hoogte v/d nokkenas. Voor de temperatuurkabel moet je de luchttunnel eraf halen en dan moet er op de culasse helemaal op het uiteinde van een koelrib ergens een horizontaal "buisje" zijn met draad in, daar moet die in komen (het kan zijn dat deze iets anders zit, ben niet zeker)
Allis-Chalmers FD3 '63
diederik
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:40

Re: deutz 4006

Bericht door diederik »

Merci voor je antwoord,

temperatuurmeter is al in orde en werkt.
De toerentellerkabel en adapter heb ik nog niet maar ik heb wel al het gat gevonden waar hij bevestigd moet worden.

Groeten,
Diederik
Plaats reactie