Tandwielen snelgang Hanomag

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Fergieman »

Hallo
Weet er iemand waar tandwielen gemaakt worden voor eventueel een snelgang in een Hanomag 2 cilinder.
Mvg Fergieman
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Deutz »

Hallo,

Bedoelt u een firma die nieuwe tandwielen maakt? Ik weet enkele firmas die dat kunnen maar dat kan een dure grap worden.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Fergieman »

Hoi Wesley
Ik weet dat dit een dure grap is bij een firma, maar ik dacht, er is misschien iemand op het forum die iemand kent die dit kan doen. Of er is iemand die dit al eens gedaan heeft bij een ander merk van tractoren. Ik luister wel eens en wacht af.
Mvg Fergieman
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Tim »

Je moet dat eens vragen aan schlepper hier opt forum.
Die heeft in zijn fahr twee tandwielen laten maken, waardoor hij nu wel de 60 per uur haalt denk ik ;)
Ik dacht dat dat rond de 500€ gekost had, voor twee tandwielen.


Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Deutz »

hallo Tim

60km/h is wel erg snel, hoe rem je daarmee? Volgens de legende is dit bij de Güldner G serie ook mogelijk door 2tandwielen gewoon van plaats te wisselen, je kan dan wel je vierde niet meer nemen door gebrek aan vermogen. Persoonlijk is 30km/h snel genoeg zeker in de rondritten, ik vind dat je ook nog moet kunnen genieten van het landschap.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Tim »

Wesley,

met trommelremmen hé :D
denk da het vooral gaat om goed te kunnen inschatten waar ge snel kunt rijden en waar niet,
in binnenbaantjes moet ge geen 55 gaan met zo'n ding, op een recht lang stuk grote baan moet dat wel lukken.
Het is vooral handig als je tractor maar 25 rijd, en je moet naar een rondrit of naar een show rijden, dan gaat het wel vervelen dat traag rijden..
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Fergieman »

Hallo mannen,
Het gaat mij niet om de hoge snelheden, maar als men naar een rondrit wil rijden is het wel plezanter rijden aan 30km en niet volgas dan aan 20km volgas is ook wat beter voor de motor denk ik.
Mvg fergieman
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Deutz »

Hallo Fergieman,

Het is juist wat u zegt, daarmee dat ik mijn Hanomag ga trekken met de Deutz of de Güldner zoals de Nederlanders doen, met de Güldner zou het bijna de helft schelen in tijd (als ik recht naar huis rij).

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Allis-Chalmerske »

En helpen grotere banden niet? op onze deutz hebben we nu 20.8 r34 als je nu gas doorgeeft loopt die ook wel goed 35km/u normaal gaat die ook maar hooguit 30km/u.
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Tandwielen snelgang Hanomag

Bericht door Deutz »

Hallo,

Dit gaat inderdaad een groot verschil geven, let wel op dat de remmen het aankunnen. Zo zijn grote banden op een D40S geen probleem maar op een D40L zijn de trommels kleiner en het remvermogen dus ook. Ik heb zo mijn velgen verkocht aan iemand die R28 had op zijn D40S, nu liggen er R38 op en het verschil is groot qua snelheid. Volgens mij is dit in sommige gevallen eenvoudiger dan de boite om te bouwen.

groeten,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie