Info Lanz 3606

Plaats hier het materiaal dat u zoekt.

Moderator: Carl

Plaats reactie
paul 3606
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2016, 12:10

Info Lanz 3606

Bericht door paul 3606 »

Hallo,

Ik kocht onlangs een 3606 bj 56. Ik zoek info over smeerolie-, boite- differentieel oliesoort. Onderhoud elektrische installatie, dynamo,welke verlichting is verplicht voor keuring enz.

Grt

Paul Casier 0497 379 386
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Info Lanz 3606

Bericht door Carl »

Hallo Paul,

Ik kan verkeerd zijn, maar tot nutoe is volgens mij nog altijd geen verlichting verplicht, hoewel we nu sinds verleden jaar dag en nacht mogen rijden met onze oldtimer. Indien de wet nog niet is aangepast, dan zie je het al aankomen dat een verlichting binnen de kortste keren wél zal verplicht worden, wat maar normaal is ook, gezien de nieuwe situatie.

Wél is het zo dat in de meeste keuringsstations men verlangt dat wat erop staat, dat dit ook marcheert. Dus koplichten die er bijvoorbeeld al op staan, die moeten werken; of ze juist staan en of ze voldoende klaar zijn, dat gaan ze meestal niet controleren, omdat ze voor hun apparatuur veel te hoog staan.
Voorts, voor voertuigen die niet meer als 25 km/u rijden, zijn stoplichten niet nodig, en richtingsaanwijzers volgens mij ook niet. Als ze sneller rijden, dan wél !

Nu ligt het aan u, en aan de waarde die je hecht aan de veiligheid van anderen en van jezelf om een verlichting te overwegen. Ik kom in ieder geval niet buiten met een tractor, ook niet overdag, zolang ik geen knipperlichten heb rondom, geen standlichten achteraan en geen koplichten vooraan. Stoplichten vind ik minder belangrijk, gezien onze trage snelheid.
Een zwaailicht is in principe niet nodig wanneer je overdag rijdt, zolang je niet op 2 x 2 rijvakken (Express-banen bijvoorbeeld) rijdt. Ze zijn dan weer wél verplicht na zonsondergang. Dus wat doe je: je zet maar best een zwaailicht op je trekker, zeker naar je eigen veiligheid toe.

Nogmaals, als die dingen erop staan, zorg dat ze gaan als je naar de Schouwing gaat.
En vergeet ook niet: een gevarendriehoek en een blusapparaat voor de Schouwing.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
jurgen
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:22

Re: Info Lanz 3606

Bericht door jurgen »

Goedeavond Paul
Kan het zijn dat je nog les gegeven hebt in het vti roeselare
Ik Denk dat ik nog les gekregen heb van u
En proficiat met de mooie aanwinst
Groeten jurgen
paul 3606
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2016, 12:10

Re: Info Lanz 3606

Bericht door paul 3606 »

Hallo Carl,

Hartelijk dank voor de info (driehoek en bluspulle was ik zeker vergeten)
Ik kan je volledig volgen voor wat betreft de verlichting.

Mercie

M.v.g. Paul
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Info Lanz 3606

Bericht door Pieter »

Keuring van oldtimer is wel strenger geworden:

http://www.km.be/autokeuring/keuringen/ ... onenwagens
Plaats reactie