nieuwe locatie oldtimershow?

Moderator: Carl

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Tim »

Hallo,

Hoe komt het dat de oldtimershow nu op een andere locatie gaat plaatsvinden?
Ik vind het een beetje jammer, nu ga ik ver moeten rijden om er te geraken..
hopelijk is er een groot werkterrein (om te ploegen en te maaien? :D)

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Deutz »

Ik weet het ook niet, voor de een gaat het wat verder zijn en voor de ander wat dichter, het staat al in mijn agenda ik ga komen met mijn Deutz en met wat geluk geraakt de Güldner ook mee.
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Carl »

Ja Tim en Wesley,
een nieuwe locatie en een nieuw tijdstip, 14 & 15 augustus, midden in de zomer!

Het is enkele keren in Oostkamp (Noord WVL) geweest, daarna enkele malen in Oostrozebeke, eerder centraal, en nu iets zuidelijker, namelijk in Heule bij Kortrijk, vlak bij de ring om Kortrijk, de R8, in de buurt van Lecot en Metalen Holvoet.
Zo hebben de meer zuidelijk wonende leden het deze keer wat gemakkelijker om naar het feest te komen, doch voor de anderen mag dit nu ook niet echt een probleem zijn. Het is vroeg klaar en laat donker, en ideale temperaturen voor wat langere verplaatsingen.

Voor bezoekers is de bereikbaarheid uitstekend, en we beschikken daar over ruime en vlot toegankelijke parkings.
Bovendien moeten we ook eens kijken naar het kostenplaatje. We beschikken in Heule over een ruime loods, wat ons de kosten uitspaart van het huren en plaatsen van een tent. Het feest gebeurt in samenwerking met de KLJ van Lendelede, die - ik geloof - haar 85 jaar viert, wat enerzijds zou moeten mee helpen zorgen voor een ruime opkomst, en anderzijds voor gedeelde kosten en gedeelde voorbereiding.
Ook het thema heeft meegespeeld, International Harvester. In de jaren 1950-1970 zijn er nogal wat van verkocht geweest hier op de streek.

Trouwens, heeft iemand onze prachtige publiciteit opgemerkt op de Werktuigendagen:

Afbeelding
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Carl »

Ik wil trouwens van de gelegenheid gebruik maken om een dringende oproep te doen naar de jongere leden van onze club. Er werden inderdaad nogal wat van die tractoren verkocht, en veel daarvan zijn nu nog in bedrijf of bedrijfsklaar (zie fische hierboven), maar komen nog zelden buitenshuis.
Voor zover je er zelf geen hebt, dring eens bij vader, grootvader of nonkel aan om dat oud werkpaardje (letterlijk) van stal te mogen halen om hem te komen tonen in Heule. Geef hem eens een goede poetsbeurt, retoucheer eventueel hier of daar wat plaatwerk en verf en kom met hem pronken op de speciaal daarvoor voorziene ruimte.
Breng ook eventueel werktuigen van het merk mee, zoals ploegen, eggen, kipwagens, maaibalken, hooikeerders, stropersen, ... . Maaidorsers, rupstractoren, buldozers, kranen, vrachtwagens, scouts, ja zelfs frigo's IH zijn vanzelfsprekend ook welkom.
ALLE échte International Harvesters, dus de volledig rode met witte wielen van voor de overname in 1984 door Tenneco dat toen al Case had overgenomen, zijn so wie so oldtimers (> 25 jaar), behoren tot het thema en zijn derhalve bijzonder welkom. Case-IH tractoren gebouwd in de fabrieken van IH en met duidelijke IH-roots zijn ook welkom, hoewel het in de strikte zin van het woord geen oldtimers zijn.
Verder behoren ook tot het thema omdat tegenwoordig alles onder Case valt, alle zuivere Case-tractoren, alsook de David Browns die al of niet onder Case werden verkocht.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Tim »

dat is inderdaad wel een mooi kunstwerk van een affiche!

jammer genoeg kan ik aan geen international geraken,

fendt, ferguson, MAN geen probleem, maar een inter heeft niemand in de familie :D
Waarschijnlijk zal ik wel weer komen met de MAN en de dieselross op sleep, we zien nog wel.

Is er weer een ploegterrein beschikbaar?

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Deutz »

Hier in Poelkapelle weet ik er ook geen lopen tis hier bijnaal Ferguson en Deutz dat de klok slaat, als ik er tegen kom via mijn werk ga ik ze allemaal sturen na Heule ;)
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Tim »

Hallo,

Komt de testbank uit lichtervelde ook naar de show?
die zou ik graag nog eens terugzien, ik wil de MAN eens testen ;)


Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Carl »

Ik breng die vraag aan de orde op volgende vergadering. Dit kan inderdaad een interessante nevenactiviteit worden.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Tim »

Hallo,

Gaat er ook een ploegterrein voorzien zien? anders breng ik ook nog de ploeg mee,
dan kan ik wat ploegen met de MAN, altijd leuk om te zien (en om te doen :D)
Zal de sleepwagen van de vorige show er ook weer zijn?

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: nieuwe locatie oldtimershow?

Bericht door Carl »

Wij voorzien geen echt ploegterrein, omdat we over iets te weinig oppervlakte beschikken daarvoor. Wél is er een "grondverzet-terrein", waar je met allerhande tuig je gerust eens je uitlaat zal kunnen opschonen.
Je mag gerust je ploeg meebrengen. In het begin van het weekend zal het waarschijnlijk nog wel lukken om daar iets mee aan te vangen, maar ik vrees dat het op zondag wel wat te oneffen zal liggen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie