Batterij Petit Gris.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Batterij Petit Gris.

Bericht door simar »

Hallo :

Een vraag voor de Ferguson liefhebbers:
Welke batterij moet er in een Petit Gris met Perkins 3 cyl. diesel.
Hoeveel Amph. ??

Etienne.
Laatst gewijzigd door simar op 31 dec 2011, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door SFVke »

Dag Etienne,

Ik denk dat je met 80Ah al veel gaat kunnen doen, bij de Güldner 3 cilinder is dit de aanbevolen batterij.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo,

Origineel zitten daar zeker 2 6volt batterijen op, één onder de motorkap en één langs de bestuurdersstoel tegen de achteras?

In onze MF 35 3cil. zit een batterij van 100Ah. Dus ik denk wel dat het met 80Ah moet lukken voor een iets kleinere 3 cil. Perkins.

Mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door simar »

Hallo :

Bedankt voor het snelle antwoord.
Origineel is er maar 1 batterij die onder de motorkap zit, juist voor het stuur.

We hebben het hier al eens over gehad; Deze Petit Gris is waarschijnlijk een omgebouwde benzine versie; nu voorzien
v/e 3 cyl. Perkins.
De motorkap is ongeveer 150 mm. verhoogd (op een nogal amateuristische wijze !!)

Etienne.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo,

Normaal gezien zijn alle grijze Fergusons die een Perkins 3 cilinder hebben een Benzine/petroleum geweest af fabriek. Naderhand toen MF Perkins had opgekocht hebben ze deze 3 cilinder ombouwsets geleverd om de benzine/petroleum motoren te vervangen. Dat is althans het verhaal dat ik hierover gehoord. Bij de MF garage waar ik m'n onderdelen haal hebben ze zelfs nog MF 35 4cilinder Standard diesels omgebouwd naar Perkins 3 cilinder diesels, omdat de 4 cilinders niks waard zijn.

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door guido »

Hallo,

Mijn schoonvader kocht een Ferguson 35 goudbuik in 1956 met standaard motor,dat was een goede trekker met een groot nadeel,namelijk het moeilijk (of niet) starten als het koud was.
Ferguson kon dit probleem niet oplossen.(ze hebben geprobeerd met een andere cilinderkop)
In 1959 kocht Ferguson Perkins op en werd de perkins A3152 3cyl gemonteerd in de MF35
Begin jaren 50 waren er kits op de markt om benzine trekkers om te bouwen met Perkins diesel motoren.
Voor petit gris,blauwe reiger,Farmall H en M,Nuffield, Allis chalmers,Willys jeep enz...

groeten Guido
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door guido »

Hallo,

Een Perkins folder uit mijnen hoop,let op het mooie taalgebruik van toen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door simar »

Hallo :

Dank U Guido voor de informatie.

In mijn jonge jaren (dat is heel... lang geleden !!) hadden wij achtereenvolgens 2 Perkins 6 cylinders en ik dacht dat ze een vermogen hadden
van 84 Pk.
Zou dit het type P6TA kunnen zijn met een verhoogd toerental ??
Ze waren voorzien v/e pneumatische regelaar op de dieselpomp.
Wat ook nog opviel ; er was een koperen buis op de zijkant v/h diepste deel van de carter( naar de oliefilter??)

Etienne.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door stompkopfan »

hey guido
verzamel je ook oude folders?
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door guido »

Etienne,
Het was warschijnlijk een P6,er zit een Cav lijnpomp met pneumatische regelaar op.
tracteur 2000tr 65ch
vehicule 2400tr 74ch ou 83ch
Je moet eens kijken op Google-vieilles soupapes agricole-moteurs et moteurs fixes-Perkins-je kan daar instructieboek en onderdelenboek vinden.

Stompkopfan,
Ik heb een zevental classeurs traktorfolders verzameld,enkele van jaren 50,de meeste zijn van 1965-85,meegebracht van het landbouwsalon Brussel en Parijs.
Stompkopfolders heb ik niet, bij Deutz begint het vanaf 06 serie (vb 7506-9006-16006 enz...)
De minder courante folders: Lely,Muir Hill,Allis Chalmers,Steiger,White,White Oliver(same),Valmet van voor de Volvo overname,Guldner,bleekgroene Hanomags,Hela,Labourier,Eicher,Schluter
Landini gloeikop,Buldog,Fahr enz.....

groeten Guido










c





ac
Plaats reactie