keuring gaan

Moderator: Carl

CRAM
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2014, 14:12

Re: keuring gaan

Bericht door CRAM »

Wie is march?
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: keuring gaan

Bericht door stompkopfan »

hallo cram
marsh is het verzekeringsbureau met wie OTC (en andere oldtimerverenigingen) samenwerkt om de oldtimerverzekeringen af te sluiten tegen redelijke scherpe prijzen (zie mijn vorig bericht)
hiervoor moet je wel lid zijn bij OTC , de 25€ betalen en dus om de 3 maand het ledenboekje ontvangen anders kan je deze verzekering niet afsluiten aan die tarieven
http://belgium.marsh.com/
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
CRAM
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2014, 14:12

Re: keuring gaan

Bericht door CRAM »

Bedankt, maar als u ractor gekeurd is als landbouwvoertuig mag je er dan meer mee rijden dan alleen de bijeenkomsten?De verzekering dekt toch alleen deze verplaatsingen?
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: keuring gaan

Bericht door Carl »

Let toch maar op met die verzekering. Je bent inderdaad verzekerd als je naar een evenement gaat - met andere woorden als je hem gebruikt als oldtimer -, maar zeker niet als je daar activiteiten mee doet die tot de landbouw of het transport behoren, iets wat je strikt gezien met je nummerplaat dan wél mag doen.
We zullen nog wel zien wat er gebeurt met al dan niet een periodieke schouwing (1 of 2 jaar), want daar blijkt weer discussie over te zijn ontstaan, of mogelijk verschillende interpretaties van de wetgeving...
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
CRAM
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2014, 14:12

Re: keuring gaan

Bericht door CRAM »

Dus zal ik beter bij mijn verzekeraar een afsluiten als ik er brandhout wil mee vervoeren?
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: keuring gaan

Bericht door Carl »

Ik zou voorstellen dat je eens contact opneemt met Marsch (zie website hoger vermeld) en je situatie uitlegt zoals ze is. Je doet dat hetzelfde bij je eigen verzekeraar, en je ziet dan wel wat er voordeligst uit de bus komt. Als je lid bent van OTC, dan zou het best kunnen dat je bij Marsch goed zit.
Let wel op: je kan je verzekering pas aanvragen vanaf 1 maart eerstkomend (anders betaal je ook nog de volledige jaarpremie voor 2014, van 1 maart tot 28 februari 2014).
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: keuring gaan

Bericht door SFVke »

Dag Carl

Heb gehoord dat men weer wil gaan rommelen met de nummerplaten, deze keer omdat het te ingewikkeld word. Wat ze nu van plan zijn in de Wetstraat weet ik niet maar het beloofd... :roll:

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
CRAM
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2014, 14:12

Re: keuring gaan

Bericht door CRAM »

Ik weet nu nog altijd niet of dat gaat om als ik een tractor heb ,die te verzekeren als oltimer zoals hier gezegt is?

Ik heb als eens gemaild toen naar marsh en nu gisteren weer eens met de uitleg maar ik krijg geen bericht van hun?

Dat is wel veel goedkoper als ik lees dat je voor goed 50 euro bent verzekerd.

k gebruik die ook maar ankele weken in de winter.
CRAM
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2014, 14:12

Re: keuring gaan GRINGEND

Bericht door CRAM »

Hallo,

Ik wil nog vragen of dit wel in orde us om met een plaat van de wagen een tractor af te halen zoals u hier vermelde.

De eigenaar van de tractor zei dat hij zo al een boete gekregen heeft voor een bestelwagen vaar hij de papieren van de verzekering nog niet had als ze hem hebben tegen gehouden.
Ik moet deze avond gaan kijken en zou hem graag mee nemen, het is niet zo ver van huis,ik denk 20 km
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: keuring gaan

Bericht door SFVke »

Dag Cram,

Ik denk dat die de verkoper in een heel andere situatie zat dan u, best eens navragen bij uw verzekeraar.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Plaats reactie