oldtimer keuring

Moderator: Carl

Plaats reactie
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

oldtimer keuring

Bericht door guido »

Als je een trekker laat keuren als oldtimer, moeten de lichten ook reglementair staan?
Of mag je de trekker in originele staat laten? De mijne heeft geen breedte lichten vooraan,de richtingsaanwijzer is een klein ei lichtje midden het spatbord
en de achterlichten staan langs de binnenkant van het spatbord dus meer dan 20cm van buitenkant.

mvg Guido,
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: oldtimer keuring

Bericht door SFVke »

Dag Guido,

Ik denk niet dat ze daar naar kijken enkel als ze erop staan en werken misschien eerst eens vragen aan de chef van de keuring
.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: oldtimer keuring

Bericht door Carl »

Vroeger keken ze daar absoluut niet naar, maar sinds we nu ook 's nachts op de baan mogen neem ik aan dat men daar nu niet meer zo losjes over gaat.
Toen ik met mijn vrachtwagen ging, zei de stationschef dat hij moest voorzien zijn zoals destijds (voor mij was dat de wetgeving van 1967) van toepassing was; volgens hem was het bijvoorbeeld niet nodig dat ik oranje kat-ogen had op de zijkanten, noch die geel/rode reflectorpanelen. Ze stonden er echter op, en ik heb ze erop gelaten.
Misschien eerst eens navragen, of anders zo gaan, en zien wat men ervan zegt.

Wat die breedtelichten betreft, 40 cm is de maximum toegelaten waarde; 20 cm wordt aanbevolen. 'Destijds' was daar waarschijnlijk geen sprake van.
Ik vermoed zelfs dat je geen knipperlichten nodig hebt wanneer de maximum snelheid onder de 25 km/u ligt. Je hebt dan in ieder geval geen stoplichten nodig! Ik ben haast zeker dat je toekomt met 1 of 2 rode standlichten achteraan.

PS: Vergeet je gevarendriehoek niet, en ook niet je blusapparaat. Anders mag je zo wie zo terugkeren, met of zonder lichten!
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: oldtimer keuring

Bericht door guido »

Bedankt Carl, dat blusapparaat en gevarendriehoek zou ik zeker niet mee gehad hebben. Moet dat een blusapparaat van 3.5kgr zijn?
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: oldtimer keuring

Bericht door Carl »

Ik had er een liggen in mijn camion van uit een auto, maar ze hebben zelfs nooit gekeken. Ze hebben ook mijn driehoek niet gevraagd; ik had er 2 mee, die er waarschijnlijk al 20 jaar in lagen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie