Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Plaats reactie
Brecht
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2009, 18:29
Locatie: Ruddervoorde

Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Brecht »

Hallo,

Weet er iemand wat het inspuitmoment moet zijn voor een Allis Chalmers dieselmotor ingebouwd in een FD3. Of waar ik het inspuitmoment kan aflezen?
Het tandwiel van de dieselpomp was gebroken, we hebben dit laten namaken en nu moet de pomp natuurlijk terug juist gezet worden.

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt
Brecht
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Carl »

Hallo Brecht,

Kan je hiermee verder? http://www.oldtimertractorclub.be/forum ... &start=160
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Allis-Chalmerske »

hallo,

Carl: ik denk niet dat dat gaat lukken want die gegevens zijn voor een 2 cilinder Vendeuvre motor, en dit is een 4 cilinder Allis-Chalmers motor.

Brecht: Je hebt wel een zeldzaam exemplaar, zo ééntje ben ik nog nergens tegengekomen. Zou je misschien nog wat meer foto's willen plaatsen?

Groeten,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Brecht
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2009, 18:29
Locatie: Ruddervoorde

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Brecht »

Hallo,

Carl: bedankt voor de reactie maar het gaat inderdaad om een andere motor. Het is een 4-cylinder watergekoelde Allis-Chalmers motor.

Laurens: het is inderdaad een vrij zeldzame uitvoering, wel een nadeel als je onderdelen nodig hebt ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de pomp al op 20° en op 24° gezet maar de motor geeft geen kik (alleen wat witte rook).
Zou die nog vroeger moeten staan, of later?


Groeten
Brecht
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door stompkopfan »

hallo
is dit dan niet dezelfde als laurens zijn oldtimer of is het met die N zoveel verchil tussen
vorwat staat die n eigenlijk
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo,

Brecht: Je hebt een mooi exemplaar, voor zijn leeftijd ziet die nog redelijk gaaf uit. Niet afgebroken en nog tamelijk compleet. Om aan onderdelen te geraken is moeilijk, dat heb ik ook ondervonden bij de mijne. Heb je ook een slecht stuurhuis? Bij mij was het de schroeflijn zo scherp als een mes, blijkbaar waren die stuurhuizen niet geweldig. ALs je deze mooi in orde hebt, heb je wat speciaal :)

Heb je de injecteurs al eens getest of deze nog werken, door lang stilstaan kunnen die ook vast komen te zitten. Met 20° à 24° zul je toch niet ver mis zitten, dan zou die toch nog moeten kunnen draaien. Is bij deze motor de inspuit volgorde ook 1-2-4-3 zoals bij de Allis-Chalmers benzine motoren? Daar worden nog al eens fouten tegen gemaakt dat die volgorde niet word aangehouden en dan draaien ze ook niet. Maar dat zal hier wel het geval niet zijn.

alvast veel succes ermee :D

groeten,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Tim »

Mooie allis chalmers Brecht!!

Ik zie waar het probleem hem zit, er zitten geen leidingen op van de pomp naar de injector :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Brecht
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2009, 18:29
Locatie: Ruddervoorde

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door Brecht »

jeroen: het is ongeveer dezelfde als die van laurens maar met een andere motor.
N is de aanduiding van de serie.

laurens: het stuurhuis is nog vrij goed, volgens mij heeft de tractor niet zo heel veel uren gewerkt.
inspuitvolgorde is 1-3-4-2 denk ik, de eerste en laatste piston zitten op gelijke hoogte.

tim: met de injecteurleidingen had ik wel een probleempje. ik had de pomp op 20° gezet en bij het monteren van de leidingen
zag ik dat deze gekruist liggen. de eerste injecteur is verbonden aan de 4de aansluiting op de pomp. :?
ik heb dus de pomp nog eens moeten demonteren, de motor een toer verdraaid en terug gemonteerd.

dit weekend zullen we misschien nog eens proberen starten

groeten
brecht
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N

Bericht door stompkopfan »

ik zie dat je precies ook het oldtimervirus hebt(beter dat virus dan dat met die komkommer is duitsland)
die ene is een ferguson te/ted
maar die andere ? ook ferguson? 35 (x) misschien
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Plaats reactie