staat van motor

Vertel hier alles over wat u bezig houdt in uw atelier. Hebt u vragen, stel ze gerust. Hebt u specifieke oplossingen, dan kunt u ze hier aan anderen bekend maken.

Moderator: Carl

Plaats reactie
D.B.990
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:53

staat van motor

Bericht door D.B.990 »

Iemand heeft mij gezegd dat bij het starten van de tractor de uitlaat/collecteur 1, 2, 3 en 4 (4cilinder) meteen even warm moeten zijn. Klopt dit? Bij mij lijkt de 1ste en 2de uitlaat iets minder warm dan de 3de en 4de.

Kan dat erop wijzen dat de 1ste en 2de injector niet optimaal werkt?

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt voor alle goede info!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: staat van motor

Bericht door Tim »

Hmm, volgens mij is dit nogal een erg onnauwkeurige methode hoor..

Wat je misschien eens kan doen is je uitlaatcollector afnemen, en dan eens in gang steken (als hij nog koud is)
Dan zie je meteen als er een cilinder wat meer zou roken dan de andere.
Als hij niet abnormaal blauw-grijs-wit rookt en hij sputtert niet, zou ik mij nergens zorgen in maken.
Gewoon rijden met dat spul! ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
D.B.990
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:53

Re: staat van motor

Bericht door D.B.990 »

Bedankt Tim voor je advies. Ik zal je raad opvolgen. Gewoon rijden. Voor de rest is er ook geen probleem : geen abnormale rook, nauwelijks onderdruk, zeer goed starten, ...
Ik heb bij de diesel wel 'een potje' gedaan om de injectors en kleppen te reingen. Dit kan m.i. nooit kwaad.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: staat van motor

Bericht door SFVke »

ik zou er ook gewoon afblijven, gewoon goed onderhouden en er verstandig mee werken. Zo kan die nog jaren meegaan. Vervuilde filters kunnen ook veel problemen geven.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: staat van motor

Bericht door guido »

Wees voorzichtig met reinigingsaditieven in de diesel.Mijn oude VW caddy was afgekeurd voor de rooktest in de inspectie,
mijn garagist heeft van dat reinigingsspul in de mazout gedaan,resultaat na enkele dagen wilde hij niet meer starten.
De motor was zodanig goed gekuist dat hij te weinig compressie had. We hebben de motor moeten vervangen.
Naar het schijnt is dicyl een goed produkt dit is meer een smeermiddel,een mekanieker van Vandenabeele Ingelmunster vertelde me dat
ze 50% wan de problemen met injektiepompen kunnen oplossen door de motor te laten draaien op zuivere dyciel.
groeten Guido
Plaats reactie