eerste maal naar keuring met tractor

Zoals velen aan den lijve ondervinden, is het niet altijd evident om aan de juiste documentatie te geraken bij de restauratie van onze oldies. Plaats hier uw scans of foto's van oude documenten die een ander van nut kunnen zijn, of schrijf hier uw eigen werkplaatshandleiding.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Tim »

ik moest buiten ook op een stuke van 15 meter volle gas en dan in de remmen.
maarja met zo'n tweecilinder duurt het uren eer je aan een beetje snelheid zit, hij remde wel goed dus :D
Ik had ook mn lichten laten afstellen, en ze hebben alleen gekeken als ze werkten :shock:
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
jurgen
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:22

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door jurgen »

van mijn lanz-bulldog was ik ook de eerste keer afgekeurd omdat ze de lichten niet konden nakijken en omdat er olie aan de uitlaat was en ik maar uitleggen dat dat normaal was voor een gloeikoptrekker ben er dan toch de tweede keer er door geraakt wel voor een volledige keuring
ben ook op de rollen moeten staan en zelfs op de platen voor de speling op de vooras en op de achteras
ze zijn op sommige plaatsen redelijk streng hoor
ik wens u veel succes toe
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Tim »

jurgen schreef:van mijn lanz-bulldog was ik ook de eerste keer afgekeurd omdat ze de lichten niet konden nakijken en omdat er olie aan de uitlaat was en ik maar uitleggen dat dat normaal was voor een gloeikoptrekker ben er dan toch de tweede keer er door geraakt wel voor een volledige keuring
ben ook op de rollen moeten staan en zelfs op de platen voor de speling op de vooras en op de achteras
ze zijn op sommige plaatsen redelijk streng hoor
ik wens u veel succes toe
Jurgen, misschien waren ze niet zo lanz bulldog gezind op de keuring? :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
jurgen
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:22

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door jurgen »

ik denk het ook tim
maar onder ons gezegd en gezwegen een propere trekker is zo een trekker ook weer niet he
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Tim »

jurgen schreef:ik denk het ook tim
maar onder ons gezegd en gezwegen een propere trekker is zo een trekker ook weer niet he
eigenlijk ben ik ook van da gedacht, rijd daar maar eens achter op ne rondrit, uwe mooi gepoetste lak is gespikkeld als ge thuiskomt :D
nu ja, ieder zn eigen merk hé, sommige vinden misschien ne oldtimer zonder gloeikop ook maar niks
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Pieter »

Tim schreef:
jurgen schreef:ik denk het ook tim
maar onder ons gezegd en gezwegen een propere trekker is zo een trekker ook weer niet he
eigenlijk ben ik ook van da gedacht, rijd daar maar eens achter op ne rondrit, uwe mooi gepoetste lak is gespikkeld als ge thuiskomt :D
nu ja, ieder zn eigen merk hé, sommige vinden misschien ne oldtimer zonder gloeikop ook maar niks
dat is een mooi beschermlaagje dat je dan hebt, dan gaat er zeker geen roest aankomen. :lol:
vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door vandewalle »

hallo,

ik zou graag mijn fordson power major laten keuren als oldtimer,
maar er is niets meer van documenten bij en het chasis nummer staat normaal gezien op de motor(origineel motor)
Er is namelijk vroeger een leyland 6cillinder in gebouw en er is geen chasis nummer meer te vinden.
zou er een manier zijn om deze gekeurd te krijgen?

mvg
Michaël
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Allis-Chalmerske »

Chassisnummer staat nooit op de motor, dat staat altijd op het "chassis". Bij een fordson major die een halfchassis heeft, staat dat normaal in de balk van de chassis ergens geklopt.

Als je geen papieren hebt wordt het lastig, het enige wat je kunt doen is met je chassisnummer naar de politie gaan en die gaan dan zeggen dat de vorige eigenaar een attest van verlies moet aanvragen. Of als je héééél veel geluk hebt maken ze zo'n papier op jouw naam, maar dat is bijna nooit. Met dat papier moet je dan naar de DIV gaan en dan ben je vertrokken.
Allis-Chalmers FD3 '63
stefaan1983
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2009, 18:47

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door stefaan1983 »

de politie heeft geen zicht in de DIV databank. Als ze attest van verlies willen overhandigen hebben ze de laatste nummerplaat nodig waar het voertuig was op ingeschreven. Zonder die laatste nummerplaat komt het niet uit hun printer.
Dus waar hij gekocht is en als ze daar hem ooit hebben ingeschreven en ze je willen helpen kan je iets doen

in andere gevallen: vergeet het spijtig maar het is zo

er zijn nog alternatieven

groeten
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: eerste maal naar keuring met tractor

Bericht door Allis-Chalmerske »

Als je naar de DIV gaat kun je daar wel een papier krijgen van de laatste keuring op jouw chassisnummer. Ik denk dat de politie wel gegevens kan opvragen van de DIV. Maar het moet zeker een Belgisch voertuig zijn dat in België is ingeschreven anders kunnen zij niks terug vinden.

In veel gevallen is het onmogelijk om aan papieren te geraken, toch zijn er genoeg "omwegen" en "achterpoortjes" om wel iets te regelen. En het hangt er natuurlijk ook vanaf welke persoon je eraan hebt sommige doen totaal geen moeite en andere regelen wel iets.
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie