Hanomag brilliant

Zoals velen aan den lijve ondervinden, is het niet altijd evident om aan de juiste documentatie te geraken bij de restauratie van onze oldies. Plaats hier uw scans of foto's van oude documenten die een ander van nut kunnen zijn, of schrijf hier uw eigen werkplaatshandleiding.

Moderator: Carl

Plaats reactie
Even
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2010, 16:36

Hanomag brilliant

Bericht door Even »

Hallo,

Ik sta op het punt om een Hanomag brilliant te kopen van iemand in Nederland.
Daar blijken ze zonder nummerplaat of iets te rijden, dus is dat voertuig volledig legaal op de straat zonder enig kenteken.

Na wat informeren lijkt dit in België niet mogelijk...

Die persoon zegt geen papieren te hebben (vermits dit in Nederland ook niet nodig is, zegt hij) en beschikt het voertuig enkel over een aantal nummers op de motorkap.

Ik ben een complete leek in al deze zaken, vandaar enkele vragen:

Is het mogelijk om dit voertuig makkelijk op eigen naam te zetten?
En is het haalbaar om redelijk snel aan papieren/nummerplaat te geraken? Of is dit een onbegonnen zaak?
In welke termijn kan dit geregeld worden?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten,
Even.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Hanomag brilliant

Bericht door Carl »

Ik ken niet veel van de Nederlandse wetgeving ter zake, maar die tractor MOET papieren hebben als hij ooit reglementaire in gebruik is geweest. Nederlandse tractoren hebben volgens mij ook nummerplaten, en bijhorende papieren. Dus wat die nederlander beweert is niet juist.
Wat zeggen ze ook weer van nederlanders? "Als hij je niet bij de bok zet, dan is het omdat hij het vergeten is." (of toch zoiets in die aard). Ik denk dat dit weer een staaltje is van die waarheid.