Merkem 12 - 08 - 2012

Plaats hier uw ervaringen, besprekingen, foto's en dergelijke van evenementen die u bezocht hebt.

Moderator: Carl

Plaats reactie
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door simar »

Hallo :

Naar Merkem geweest ; Wesley met compleet gezin gezien op de Güldner ; heeft mij waarschijnlijk niet verkend !!
De familie Lebbe (Ieper) was er ook met 3 trekkers.
Het was er heel warm ; veel volk.

Etienne.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door SFVke »

Dag Etienne,

Ik hab je op het laatste moment herkend, der was inderdaad heel veel volk en rond de 192 tractoren.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door simar »

Hallo:

Verleden zondag naar Merkem, editie 2013 geweest.
220 tractoren; 207 die de rondrit mee gemaakt hebben ; enorm!!!
Bekende Personen ( B.P;'s ) gezien o.a.
---- Wesley met de Güldner ( geen Simar 40B ; wellicht volgend jaar ?? )
---- Familie Lebbe met 6 tractoren !!!! ( hoe doen ze het ????)
----Carl met zijn tractor en groep.( Er was elektriciteit; dus de groep was technisch werkloos )
---- R 19 tje + familie, natuurlijk met Hanomags.
---- Nog andere B.P.'s waarvan mij de naam nu ontsnapt ( démentie ).

Etienne.
R19tje
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:47
Locatie: geluveld

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door R19tje »

hanomag R19
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door simar »

Merkem; editie 2015:

214 v/d 231 ingeschreven trekkers gestart.

Vaststelling; sterke aangroei v/h aantal (oldtimer)personenwagens t.o.v.de voorgaande jaren.

Etienne.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door Carl »

Ik was er weerom niet bij. Merkem valt gewoonlijk slecht voor mij; ze doen er zeker om?

Ik zat met mijn vrachtwagen en mijn W4 - en mijn vrouwtje was ook mee ! - in Frankrijk, nabij Limoges, namelijk in Folles, op een geslaagd 2-daags International Harvester treffen, dat jammer genoeg grotendeels in het water is gevallen. 't Was op alle gebied de moeite...
http://www.lestracteursrouges.com/forum ... 3&start=75
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door simar »

Hallo:

Carl; 'k zie dat U daar, door de Fransen, nogal wat bewierookt wordt .......
U gaat nog een ereteken krijgen v/h légion d'Honeur.........

Geen problemen met de vrachtwagen IH ??
'k Zie daar een paar blutsen in de linkervoorkant v/d cabine; waren die er vroeger ook al in ??

In ieder geval; een gewaagde onderneming.

Etienne.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Merkem 12 - 08 - 2012

Bericht door Carl »

Nu ja, gelauwerd? Men was inderdaad blij met mijn komst, want de vrachtwagen is vrij uniek; er zijn er ooit maar 700 van gemaakt geweest tussen 1963 en 1967, en de laatste 50 ongeveer zijn uitgerust met prototypes van de IH 6-cilindermotoren die later werden ingebouwd in de IH-946 en IH-1046. De mijne heeft ook een IH-motor; voorheen waren het Perkins 6-cilinder diesels.

Voorts had ik een unieke tractor bij, mijn W4, die in Europa nooit is ingevoerd geweest. Ze behoorden niet tot de lijst van ingevoerde tractoren in het Marschall-plan, dit in tegenstelling tot zijn kozijn, de Farmall H, die wel zéér talrijk werd ingevoerd.
Die van mij echter is meegekomen met een zaagmachine voor bomen, en heeft zijn hele leven ook niets anders gedaan. Hij heeft nooit een veld van dichtbij gezien.
Sommige kenners van IH kennen hem dan ook alleen van de boekjes of van in de miniatuur-bouw.

Daarnaast zit ik al meer dan tien jaar op het forum van LTR, Les Tracteurs Rouges, wat maakt dat ik niet geheel onbekend ben bij LTR, die trouwens de organisator was van het evenement. Jaarlijks, eind januari, komen de forumleden die dat willen trouwens bijeen in dezelfde streek, om elkaar ook in levende lijve te leren kennen. Een bijzonder leerrijke aangelegenheid, waar je mensen beter leert kennen (en veelal ook hun vrouw en kinderen) uit Frankrijk, België (Walen vooral), Zwitserland, ...

De enkele builen vooraan links in de cabine, die waren er al in toen ik de vrachtwagen kocht. Het zijn de handtekeningen van de chauffeur die er vroeger altijd mee reed, en die ik onlangs mocht ontmoeten. De man is nu een stuk in de 80, woont in Limburg, en was zeer opgezet toen ik hem de vrachtwagen eens ben gaan tonen (ter gelegenheid van de expositie in Bocholt, eerder dit jaar).

Met de vrachtwagen geen noemenswaardige problemen gehad, met uitzondering van een luchtslang achter het dashbord die losgekomen is, en ik ter plaatse weer moest erop steken. Een beetje knoeiwerk, maar na een uurtje verlet konden we weer verder. Gelukkig waren we toen niet op de autostrade; we hadden nog maar net ons hotel verlaten nabij Orléans, waar we een tussenstop hadden ingelast om te slapen.
Voorts blijf ik sukkelen met één achterwiel-moyeu die altijd maar wat te warm komt. Gelukkig is er op de Franse autosnelheden geen minimale snelheid - in België wél, nl. 70 km/u - zodat ik het op den duur iets trager heb gedaan dan voorzien. Alles bijeen toch 1350 km, aan een snelheid 60-65 km/u; inderdaad een hele onderneming, goed voor één keer.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie