even voorstellen

Moderator: Carl

vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

even voorstellen

Bericht door vandewalle »

hallo,

Mijn naam is Michaël Vandewalle en van bouwjaar '93, ik woon te Handzame sinds kort werk ik bij huis vallaey te lichtervelde.
Al van toen ik klein was ben ik door de ford microbe gebeten :) Thuis op de hoeve hebben we enkele ford/ new holland tractoren .Vorig jaar heb ik uiteindelijk zelf men eerste trekker gekocht
namelijk een fordson power major 6cylinder conversie (leyland motor) en wat gerestaureerd , er is nog werk aan maar we zijn op zeer goedde weg. Ik ben nog geen lid van de otc maar daar komt nog verandering in. Als er nog vragen zouden zijn, houd u zeker niet in. en alvast mijn beste wensen voor kerst en nieuwjaar:)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Tim »

Hallo Michaël,

welkom hier op het forum, hier zitten ook wel enkele ford zotten.
Zelf heb ik een super major 6cilinder (wel de ford motor dan)
Heeft de jouwe al niet eens te koop gestaan op kapaza?
Lid worden van de club moet je zeker doen als je interesse hebt in oude tractoren!
Btw: hopelijk zien we u ook met de fordson op onze show in mei volgend jaar ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

Re: even voorstellen

Bericht door vandewalle »

ja dat heb je goed gezien , maar ik twijfel nog . als ik HAAR kan keuren als oldtimer zal ik fordson houden.
het probleem is dat er geen papieren meer bij zijn en er nergens een chasis nummer te vinden is. als je tips of info hebt hoor ik het graag :) normaal gezien kom ik naar de show met de fordson.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Tim »

Kan je nergens papieren vinden van een ford 5000 ofzo, en dan dat chassisnummer inkloppen op de chassisbalk?
Als oldtimer kijken ze toch naar niet veel, enkel naar het chassisnummer, speling op het stuur, als je remmen
een beetje werken en als je een gevarendriehoek bijhebt :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

Re: even voorstellen

Bericht door vandewalle »

welja kheb familie die ex-ford verdeler is en hij ging nog eens kijken of hij niets meer liggen had , hopelijk lukt het ik wil er zeer graag wat meer me doen dan wat trekkertrek:) , als ik zeker ben dat ik hem kan keuren , dan zal ik de vooras nog volledig reviseren :)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Tim »

Ja zo zou ik het toch doen, gewoon papieren zoeken van een andere ;)
Een fordson is wel een makkelijke tractor om te restaureren, je vindt overal onderdelen en ze kosten zeer weinig.
En bovendien is het een redelijk eenvoudige tractor om aan te werken.
Enkel jammer vind ik van al die domme engelse bouten en sleutelmaten, die heb ik niet liggen thuis.. :D
Het is altijd tof als je der mee kunt op de baan komen, altijd dat vervoeren is ook zo handig niet!
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
vandewalle
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:20
Locatie: Handzame

Re: even voorstellen

Bericht door vandewalle »

al het geene waar ik moest aan sleutelen heb ik toch open gekregen met gewone sleutels :p
als ik papieren vind van een andere zit ik nog met een probleem, de afmetingen zulle niet kloppen..
of speelt dit geen zo'n grote rol ?
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: even voorstellen

Bericht door SFVke »

Dag Michaël,

Hartelijk welkom,

Als je de tractor laat keuren als oldtimer kijken ze niet naar de afmetingen. Van mijn Güldner hebben ze wel gekeken naar de bandenmaat wat normaal ook geen rol speelt als oldtimer.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: even voorstellen

Bericht door stompkopfan »

hallo michaël
jaja die van het bouwjaar 93 zijn nog de echte eh (ben er namelijk ook zo enen :lol: )
ja het is natuurlijk te zien naar welke "schouwing" of keuring je gaat he$bij ons in brakel is het niet zo moeilijk als je zo eenmaal kent of keurt voor oldtimer, dan mag je wiel er nog afvallen en nog ben je erdoor
natuurlijk als gewone trekker is iets moeilijker: remmen moeten werken, lichten branden en goed uitgemeten ,brandblusser en spiegel
alhoewel de baas bij ons zei gewoon een speigel erop staan en brandblusser
nu moet het erom doen dat mijn pa de brandblusser vergeten was en nog was hij erdoor gewoon vergeten kijken :lol:
nu hebben ze mijn deutz wel gewogen voor de zekerheid
en als je dan je groen formulier krijgt is het een hele opluchtingmaar dan kan je nog verrassingen tegenkomen
toen ik mijn ander formulier kreeg et gegevens van sbat zelf over mijn deutz f2l514 stond hierop dat hij 10500 kg mocht trekken :shock: (dat is de legale massa die hij mag trekken in belgië :mrgreen: :? :o )
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Tim »

Brandblusser moet je niet hebben hoor. Wij gaan op het werk altijd met tractoren zonder brandblusser, nog nooit een opmerking gehad..
Mijn MAN van 18pk mag ook 8 ton slepen op papier, daar zou ik mij toch eerder niet aan wagen :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie