Pagina 16 van 16

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 18 feb 2011, 21:34
door Tim
Nee, ze zijn niet gestolen (ze zouden eens moeten durven!) ik heb ze er zelf afgevezen :D

en nee het zijn geen BKT's (sorry Geert ;) )

Het noemt speedway grip king (made in india) en ze hebben de maat 6.50-20 in AS profiel!!!
Eindelijk heb ik er gevonden voor een deftige prijs, en ik ben er heeeel blij mee :D
Het is echt een hele andere tractor geworden, ik verschiet telkens als ik nu in de garage kom, zo van wooow!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 09:19
door Monske
Hey Tim , proficiat met Je nieuwe voorbanden is inderdaad een heel andere trekker , hoe krijg Je het voor mekaar de banden te wisselen zonder de velg te beschadigen of moet Je ze bijschilderen . Groeten Monske.

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 12:28
door Tim
Hallo Monske,

Ik vind het ongeloofelijk hoeveel die is veranderd, juist met de goeie voorbanden te steken!
Ik heb ze zelf niet gestoken, gewoon mee naar de bandencentrale gegaan. Er is hier en daar
en klein brokje verf af, kga het gewoon wat bijschilderen. Het ist haast onmogelijk denk ik
om de banden te verwisselen zonder ook maar iets van de lak te beschadigen.

groeten, Tim

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 17:18
door Carl
Ha, nu gaat pepe weer zijn tanden tonen !

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 17:57
door SFVke
Hallo,

Ik steek regelmatig nieuwe banden, tis een kwestie van oefening om de lak te sparen. Om de lak te beschermen steken we karton tussen de tanden van de machine en de velg. Vervolgens de buitenband invetten (mag ook met zeep) zodat het rubber soepelder word, daarna een visgrip op de velg zetten, band erover en beetje bij beetje er op trekken en zorgen dat de rand in midden (kleinste diameter van de velg) zit anders krijg je hem er nooit op of plooi je de velg vervolgens steek je er de binnenband in met het merk naar u toe en zorgen dat het ventiel niet meer uit het gat van de velg kan, daarna de band een beetje opblazen en de buitenband invetten en er op trekken. De band laatst bij het ventiel optrekken anders scheurt de binnenband en opletten dat u met de bandentrekker geen gaten stekt in de binnenband. Als laatste de band opblazen zodat de buitenband mooi tegen de velg aansluit en kijken of hij mooi in het center zit, daarna druk aflaten naar de gewenste bandendruk.

groeten,

Wesley

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 19:04
door Allis-Chalmerske
Dat is inderdaad een hele verbetering met deze nieuwe banden, nu ziet die er als een "echte" 4x4 uit :D ga je er ook nog voorspatbordjes op zetten?

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 19 feb 2011, 21:56
door the_misterFENDT
Mooi mooi ;)
Nu zullen sommige mensen er ni meer twijfelen of het een 4x4 is :)

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 20 feb 2011, 00:10
door stompkopfan
jaja
nu is het een raschte allrad van MAN :lol:
heb je ze dan toch geleverd gekregen of zijn het andere
mvg jeroen

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Geplaatst: 20 feb 2011, 11:03
door Tim
Inderdaad, met zijn 18pk en klauwbanden vooraan is het nu een BEER van een trekker :D

Laurens nog efkes geduld, ik ben bezig aan originele spatborden, moet nog de buitenkant spuiten
en de beugel plooien, dat zal hem NOG een stuk mooier maken! Maar vooral ook voor de
opspattende regen, als ik nu op een natte weg rijd liggen mijn achterste spatborden al direct
vol water en vuiligheid...


groeten, Tim