Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 10 Dec 2019, 06:26



Reageren op dit onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 de traktoren van Pieter en Eddy 
Auteur Bericht

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 18:57
Berichten: 380
Reageer met citaat
Hallo :

De dorsmachine ; is die (reeds) voorzien v/e graanblazer ?
De pers ; bindmiddel : ijzerdraden ?? ( is dit nog te vinden ??)

Etienne.


Zo 09 Dec 2012, 17:43
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 19:48
Berichten: 136
Woonplaats: watou
Reageer met citaat
Er kan een graanblazer aan gemonteerd worden, dit was iets die ze zelf gemaakt hadden. Maar die hangt er nu niet meer aan.
Die binddraden zouden nog via via te verkrijgen zijn. Maar ik moet er ook nog voor informeren.
Ik ga eerst zorgen dat de tractor op punt staat, zodat deze naar de keuring kan, en dan kijken voor de dorsmachine en pers


Zo 09 Dec 2012, 18:28
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 21:55
Berichten: 377
Woonplaats: Wevelgem
Reageer met citaat
Ewel Pieter, schoon alaam heb je daar op de kop kunnen tikken. Proficiat !

_________________
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.


Zo 09 Dec 2012, 22:10
Profiel WWW

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 18:57
Berichten: 380
Reageer met citaat
Hallo :

Een dergelijke Lanz; (heel) veel dromen daarvan...............
Kent U zijn voorgeschiedenis ? ( 1° eigenaar ... enz. )
Let op voor de dakbedekking in de keuring !!!!!!!!


Ik ken niets van Lanz (en) ; Is dit een met het grootste vermogen, of is er iets zoals bij Vierzon; een type, hoe noemt men het: F 0
cilinderinhoud 12 of is het 15 l. ?? waarvan er maar 67 ??? zijn geconstrueerd.

Etienne


Ma 10 Dec 2012, 11:01
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 19:48
Berichten: 136
Woonplaats: watou
Reageer met citaat
Dit was ook lang mijn droom, en ik was eigenlijk al content met de vierzon, samen met de kleine bulldogs. Maar toevallig de kans gehad om deze te kopen.
Ik ken inderdaad de voorgeschiedenis, deze komt van bij de eerste eigenaar en deze is een 10tal jaren geleden vernieuwd geweest en heeft sinsdien niet veel meer voor de dorsmachine gestaan, daarvoor hadden ze nog een tweede lanz, ook een 45 pk.

In de keuring gaat dat normaal geen probleem zijn, we gaan toch niet mogen binnenrijden. Met de vierzon was dit ook zo

Dit is een D9506, en heeft 45pk, er werd nog een zwaarder type gebouwd, namelijk een D1506 met 55pk, allemaal met een cilinderinhoud van 10l

Wat wel speciaal is aan deze lanz is dat het een vooroorlogse is, en deze heeft grote vliegwielen, de naoorlogse hebben een kleiner vliegwiel aan de kant van de koppeling.
Het voordeel van grotere vliegwielen is dat deze iets trager kan draaien dan de naoorlogse uitvoering


Ma 10 Dec 2012, 19:01
Profiel

Geregistreerd: Zo 12 Dec 2010, 16:46
Berichten: 299
Woonplaats: Poelkapelle
Reageer met citaat
Dag Pieter,

Proficiat met uw aanwinst. Ik wist niet dat je moest buiten blijven met de gloeikoppen op de keuring, zoveel roken die toch ook weer niet :roll:

groeten,

Wesley

_________________
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.


Di 11 Dec 2012, 07:10
Profiel

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 18:57
Berichten: 380
Reageer met citaat
Hallo :

Het is wellicht uit veiligheidsoverweging opdat het plafond en de dakbedekking niet zo wegknallen bij iedere ontbranding van 10 l.
gecomprimeerd volume !!!

Nog een vraag Pieter ; Is dit lichtblauw zijn origineel kleur ??

Etienne.


Di 11 Dec 2012, 10:51
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 19:48
Berichten: 136
Woonplaats: watou
Reageer met citaat
Het buitenblijven uit de keuring is gewoon omdat het teveel weergalmd binnen.
Ik weet wel niet hoe het zit als je een volledige keuring doet, dan ga je waarschijnlijk wel mogen binnenrijden zeker?
Ik weet eigenlijk niet ofdat dit de originele kleur is, de vorige eigenaar had deze wel al eens verschilderd een 20tal jaar geleden


Di 11 Dec 2012, 18:50
Profiel

Geregistreerd: Zo 12 Dec 2010, 16:46
Berichten: 299
Woonplaats: Poelkapelle
Reageer met citaat
Dag Pieter,

Mij hebben ze wijs gemaakt dat men voor de oorlog bij Lanz verschillende kleuren gebruikten, naar volgens wat men kon vinden.

groeten,

Wesley

_________________
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.


Wo 12 Dec 2012, 07:08
Profiel
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 19:48
Berichten: 136
Woonplaats: watou
Reageer met citaat
Ondertussen is de Lanz al een klein beetje veranderd, kheb deze eens goed afgestoomd en zo een ander kleur tegengekomen dan het lichtblauw.
Het kleur dat we tegenkwamen is eerder donkerblauw naar grijs gaand.
Wat me ook opgevallen is, is dat de koppeling een ander model is dan wat op de meeste gloeikoppen te vinden is. Volgens het onderdelenboek is dit de koppeling van een
D9531 (verkeersuitvoering). En de snelheid van de tractor ook, de tractor loopt ongeveer 25 km/h, en de normale snelheid is een kleine 20 km/h.
Dus zijn we nu aan het zoeken welk type het eigenlijk juist is.


Zo 13 Jan 2013, 19:28
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.
Vertaald door phpBBservice.nl.