Pagina 1 van 1

Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 15 dec 2011, 20:27
door the_misterFENDT
Onze nieuwe aanwinst een fendt dieslross f20gh van 1952.
1cyl 20pk
Er is veel werk aan,de trekker is in 2 gebroken geweest en hij is nu een soort van gelast en gebout met versterkingen.
En de motor is opgevroren.
Maar hij draait wel mooi. ;)

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 10:02
door guido
mister Fendt,

Proficiat met je nieuwe aanwinst,we kijken uit naar de fotos.
Ik heb de Fendt geschiedenis van Carl geraadpleegd,F 20GH ,G=Fendtversnellingsbak en H=hoge groentenuitvoering met hoge smalle banden.
Klopt dat ?Weet je hoeveel er gebouwd zijn van dit type? Die eencylinders van MWM maken een machtig geluid.
Nog veel restauratiegenot.
mvg Guido

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 13:03
door the_misterFENDT
Dat klop hij staat op hoge banden en heeft 8-2 versnellingen.

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 13:12
door the_misterFENDT
De plaats waar hij doormidden gebroken is.

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 21:37
door simar
Hallo Fendt :

De plaats waar hij doormidden is gebroken ( laatste foto); is dit tss de motor en de boite ; kant uitlaat; of langs beide zijden ??

Wat wil die eerste foto ons tonen ?? ( herstelling v/h openvriezen ??)

Etienne.

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 22:16
door Monske
Om te antwoorden op de vragen van Guido , van deze zijn er volgens de boek van Gibert Kremer , 2430 stuks gemaakt tussen 1951 en1956 ook deze met een 4-1 versnellingsbak inbegrepen , ik denk dat deze trekkers een buis-vooras hebben en het type F20 in de motorkap staat zoals de oude F15 en de F25 , ook kan het zijn dat de 8-2 versnelling twee versnellingspoken heeft . Op het eerste zicht lijkt de F20 op de F15 , het verschil zit hem in de brandstofpomp , de motorkap en inwendig de cylinder , het is namelijk een MWM KDW 615 E , en deze van de F15 is een KDW 415 E . Er is ook nog een andere serie gebouwd , nl. de F20G6 en de F20H6 , dat is een 6-2 versnellingsbak daar zijn 6345 stuks van gebouwd tussen 1951 en1957 , dat alles volgens de boek natuurlijk . Mvg Monske.

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 16 dec 2011, 22:21
door Monske
Heb nog eens goed naar de foto`s gekeken en inderdaad een met twee versnellingspoken , zeker het restaureren waard , kom Je niet zoveel tegen . Die 6-2 versnellingsbak noemen wij een dubbele H-bak . Mvg Monske .

Re: Fendt dieselross f20.

Geplaatst: 18 dec 2011, 10:55
door the_misterFENDT
De trekker is rondom gebarsten.Het gaat om het tussenstuk waar de ambruage en vliegwiel zit.
De eerste foto is de motor die opgevroren is (hij is een soort van herstelt geweest).