Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Vr 05 Jun 2020, 12:33



Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Güldner A4MS Toledo 
Auteur Bericht

Geregistreerd: Wo 20 Jan 2010, 18:05
Berichten: 203
Woonplaats: Brakel
Reageer met citaat
hier is mijn nieuwe aanwinst nu (ik dacht dat)mijn deutz af was
een güldner toledo of a4ms
hij is wel in het geel maar moet groen worden
ik heb deze gekocht bij een soort verzamelaar nabij chimay
hij had ook nog veel farmalls en een fendt dieselross en een oude renault uit de jaren 40
dus ik heb deze gekocht maar de mazout bak staat los omdat het stuurhuis is gedemonteerd wegens er 2 deeltjes zijn uitgesleten
verder draait hij nog niet omdat de voorschakelwerstand onder het dashbord naast het stuurhuis gemonteerd was
wij hebben hem proberen starten en hij ging mooi rond maar doordat hij nietvoorwarmde starte hij moeilijk maar ik ga proberen dit deze week te verhelpen
verder heb ik er spijtig genoeg geen papieren bij en is er geen jaar ingevuld op het type plaatje, misschien weet iemand hoe ik aan papieren geraak of teweten kom uit welk jaar hij stamt
mvg jeroen


Bijlagen:
Bestandsbeschrijving: de vuile motor
sdc10359s.jpg
sdc10359s.jpg [ 135.79 KiB | 11503 keer bekeken ]
Bestandsbeschrijving: zeer goed plaatwerk
sdc10361o.jpg
sdc10361o.jpg [ 138.97 KiB | 11503 keer bekeken ]
Bestandsbeschrijving: voor ik hem gekocht had
sdc10365gj.jpg
sdc10365gj.jpg [ 130.29 KiB | 11503 keer bekeken ]

_________________
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Di 03 Jul 2012, 22:38
Profiel

Geregistreerd: Wo 20 Jan 2010, 18:05
Berichten: 203
Woonplaats: Brakel
Reageer met citaat
hier nog enkele foto's bij de vorige eigenaar


Bijlagen:
Bestandsbeschrijving: de hydrauliek
sdc10380p.jpg
sdc10380p.jpg [ 129.09 KiB | 11503 keer bekeken ]
sdc10372a.jpg
sdc10372a.jpg [ 123.54 KiB | 11503 keer bekeken ]

_________________
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Di 03 Jul 2012, 22:42
Profiel

Geregistreerd: Wo 20 Jan 2010, 18:05
Berichten: 203
Woonplaats: Brakel
Reageer met citaat
nu we hebben hem zondag naar huis gehaald
en in de namidag hebben we hem een grote schoonmaakbeurt gegeven met de hogedrulspuit en dit is het resultaat
ook hebben we hem al wat gedemonteerd
in dit type guldner zit een daimler benz motor een om 636 dit type motor heeft een toerental van 3000!!
mvg jeroen


Bijlagen:
sdc10455d.jpg
sdc10455d.jpg [ 128.36 KiB | 11503 keer bekeken ]
sdc10456v.jpg
sdc10456v.jpg [ 141.14 KiB | 11503 keer bekeken ]
sdc10453v.jpg
sdc10453v.jpg [ 136.27 KiB | 11503 keer bekeken ]

_________________
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Di 03 Jul 2012, 22:47
Profiel

Geregistreerd: Wo 20 Jan 2010, 18:05
Berichten: 203
Woonplaats: Brakel
Reageer met citaat
hier nog enkele foto's
ook wie info heeft over deze stukjes mag mij contacteren het zijn de stukkjes die in het stuurhuis horen maar ze zijn uitgesleten


Bijlagen:
sdc10467ec.jpg
sdc10467ec.jpg [ 91.51 KiB | 11503 keer bekeken ]
sdc10461q.jpg
sdc10461q.jpg [ 129.96 KiB | 11503 keer bekeken ]
sdc10458w.jpg
sdc10458w.jpg [ 145.43 KiB | 11503 keer bekeken ]

_________________
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Di 03 Jul 2012, 22:48
Profiel

Geregistreerd: Zo 12 Dec 2010, 16:46
Berichten: 299
Woonplaats: Poelkapelle
Reageer met citaat
Dag Jeroen,

Proficiat met uw aanwinst. Volgens mij is het geen Toledo maar eerder een Burgund. Hij zou samen gebouwd zijn met Fahr en MAN Je zal ze niet vlug tegen komen in Belgïe. Wel vreemd dat er geen bouwjaar staat op het typeplaatje, is het wel het originele plaatje?

groeten,

Wesley

_________________
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.


Wo 04 Jul 2012, 06:01
Profiel

Geregistreerd: Wo 28 Jan 2009, 18:57
Berichten: 380
Reageer met citaat
Hallo :

Inderdaad ; motordeksel heeft iets weg van die kleine Fahr's en M.A.N 's.
Wat mij opvalt : plaatwerk (motordeksel + spatborden) ziet er ongeschonden uit.

Etienne.


Wo 04 Jul 2012, 09:43
Profiel

Geregistreerd: Zo 02 Jan 2011, 08:52
Berichten: 47
Reageer met citaat
Beste Stomkopfan ,

Weet Je toevallig welke Fendt Dieselroos die man had staan ? Eventueel het adres en of telefoon nr .

Groeten Monske


Wo 04 Jul 2012, 10:04
Profiel

Geregistreerd: Za 31 Jan 2009, 20:11
Berichten: 33
Woonplaats: Deinze
Reageer met citaat
Dag Jeroen,
De Guldner A4MS is identiek dezelfde als de FAHR D177S zoals de mijne.
Enkel de motorkap is anders.
De S betekent dat het een snel loper is en die zal 27 km per uur lopen met banden 11-28
Er zijn er 2287 van gemaakt tussen 1959 en 1961.
Het stuurhuis is van ZF en het type is EL 7210 .
Als je nog iets wil weten vraag maar op.
Groeten,
Stefaan .


Wo 04 Jul 2012, 11:36
Profiel

Geregistreerd: Zo 12 Dec 2010, 16:46
Berichten: 299
Woonplaats: Poelkapelle
Reageer met citaat
Dag Jeroen,

Kleine rechtzetting: de Güldner A4MS is inderdaad even door het leven gegaan als Toledo, net als de G40. De motor zou men ook in de Unimog terug vinden. De tractor werd gebouwd tussen 1959 en 1961, er werden er 2267 exemplaren van gebouwd.

groeten,

Wesley

_________________
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.


Wo 04 Jul 2012, 17:51
Profiel

Geregistreerd: Wo 20 Jan 2010, 18:05
Berichten: 203
Woonplaats: Brakel
Reageer met citaat
hallo
ja het voorgaande wist ik al dat het een kopie was van de fahr 177s en ja men vindt de motor terug in de eerste unimog, 34 pk motor maar volgens mijn gegevens zijn de toledos (de naam toledo) in het leven geroepen vanaf 1960 en zijn ze gemaakt tot 1962
en dit het het originele typeplaatje (normaal toch :mrgreen: )met de originele chassisnummer
ik dacht dat er een manier bestond zoals bij fordson dat men via de chassisnummer kon achterhalen uit welk jaar hij stamt
mvg jeroen

_________________
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!


Wo 04 Jul 2012, 21:09
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.
Vertaald door phpBBservice.nl.