Güldner A4MS Toledo

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Güldner A4MS Toledo

Bericht door stompkopfan »

@ monske
wij hadden ook veel belangstelling voor de fendt maar hij verkocht hem toen niet maar als jij veel interresse hebt misschien wel , ik zal morgen of deze week nog fotos plaatsen
@ sfv'ke: ja dit is zeker een toledo want anders zo er geen mercedes motor in zitten in een burgund zit er geen mercedes motor maar ik dacht een guldner motor :D
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Güldner A4MS Toledo

Bericht door guido »

De Mercedes 180D personenwagen en de belgische Motte traktor hebben ook een OM 636 motor.
groeten Guido,
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Güldner A4MS Toledo

Bericht door stompkopfan »

hallo iedereen
hier is de foto van de fendt
ik dacht dat ik er meer had maarja ik had meer belangstelling voor de guldner :lol:
ziet er mij wel een mooi exemplaar uit
wat mij wel verwonderde was de brede maar kort motorkap een beetje zoals mijn deutz
als je info weet over dit type mag je het gerust hier publiceren
nog over de guldner: ik zou niet weten in de omstreken wie er zo een heeft, ja het plaat werk is ongeschonden alleen deukjes in de motorkap en een deukje achteran de spatborden waar het kenteken heeft gezeten, daarom interresseerde mij deze traktor echt
nu nog een vraag:ik heb deze traktor gekocht maar er waren geen papieren bij maar deze traktor is afkomstig uit frankrijk (dus een carte grise heb ik niet)
ik heb wel de nummerplaat nog , zou ik hier iets mee kunnen doen?
mvg jeroen
Bijlagen
sdc10405ec.jpg
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Güldner A4MS Toledo

Bericht door stompkopfan »

hallo
ondertussen is er nog niet veel gebeurd aan de guldner maar ben ik veel informatie en stukken aan het verzamelen
ik heb al een 3 tal originele boeken gekocht voor dit type(was niet makkelijk, ik ben tot in duitsland moeten gaan zoeken)
nu heb ik wel een vermoeden uit welk jaar hij komt, aan de zijkant van de hefblok staat er een typeplaatje van deze hydraulyk nu wat blijkt deze hydraulyken zijn van fahr en door geproduceers en hierop staat er een jaartal in en hij is van het jaar .....1961
als ik logisch nadenk zal hij wel van dit jaar zijn van ervoor kan bijna niet en volgens sommige boeken nog gemaakt in 62 maar denk volgens andere niet maar ik ben bijna zeker dat hij van 61 is
nu heb ik nog een vraag voor jullie
weet ersoms iemand de ral kleuren van het groen en de sjanten(andere kleur, dacht rood) voor de a serie of a4ms
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Plaats reactie