Pagina 1 van 1

Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 04 jun 2009, 20:51
door the_misterFENDT
Is deze ferguson TE-serie 4x4,origineel gebouwd geweest.
Ik denk dat dit zelfbouw is.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 04 jun 2009, 20:53
door Tim
voor het geen ik van ferguson ken denk ik toch wel dat het er redelijk zelfbouw uitziet :P

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 04 jun 2009, 20:59
door oldtimerke
Vrienden,

Uiteraard is dit zelfbouw. De vooras is helemaal geen fabriekswerk, en er wordt vanuit de bak gestart met een tussenstuk, waarop het tandwiel voor de aandrijving van de vooras steekt. Misschien kennen jullie Gerard Timmerman uit Oostkamp. Deze oldtimertractorfanaat heeft zelf ook een 'kleine grijze' naar een 4WD-versie omgebouwd. Hij heeft ook een 35 X, die omgebouwd is. De eerste originele 4 WD is er pas gekomen in de 100-serie.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 04 jun 2009, 21:06
door Tim
het ziet er eigenlijk wel leuk uit, maar als het sterk genoeg is betwijfel ik.
eens je gaat ploegen ofzo, wat er dan gebeurt als hij echt moet trekken :D

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 05 jun 2009, 16:01
door the_misterFENDT
Hier enkele foto's 135 4x4.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 05 jun 2009, 20:52
door simar
Hallo:

De voorbrug van die zelfbouw "petit gris" lijkt mij een voorbrug v/e Land-Rover jeep te zijn (type 2-3)
Ik denk hier op dit forum eens een originele tussenbak voor een "petit gris" gezien te hebben.
Was dat niet om kruipsnelheden te verkrijgen??
Heeft er iemand fotos v/d 4WD-versie van die TE van G Timmerman? Ik zou dat toch eens graag
zien hoe men uiteindelijk met die cardan uit die versnellingsbak komt??
Niet zo eenvoudig om de omtreksnelheden v/d voor - achterwielen gelijk te krijgen (bepalen v/h aantal
tanden v/d tandwielen) ; het overgebrachte vermogen (bepalen v/d module v/d tandwielen)
We gaan nog niet spreken v/e differentieel tss voor - en achterbrug!!

Hoed af voor die mannen die dat realiseren!!

Etienne.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 05 jun 2009, 21:08
door Tim
inderdaad,

dan moet je nog een systeem bedenken om het in te schakelen, en de aandrijving gelijk te krijgen met je rijsnelheid?
inderdaad moeilijk om dan nog een tandwiel buiten de bak te krijgen, om dan je cardan op aan te sluiten.
en hij mag ook niet meer trekken vooraan dan achteraan zoals Etienne zegt, anders komt alles op spanning.

Ik zou die machine ook eens van dichter willen bestuderen :D altijd interessant, zo'n dingen.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 06 jun 2009, 19:02
door the_misterFENDT
Ik denk dat de tractie door de cardan word aangedreven bij een te 20 kan de cardan meelopen.

Re: Ferguson TE-serie 4x4

Geplaatst: 18 aug 2010, 18:36
door stompkopfan
ik denk ook dat dit wat aangepast is maar ik heb er een zien staan bij onze goede vriend :D piet verschelde :D en daar stond er ook een met voortraxie enhet was bijna hetzelfde alleen zaten er in der vooras nog gaten in zoals bij de gewone en originele
mvg jeroen