Zetor Super 50

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simon
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:24
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door simon »

tim je hebt wel nog een mooie man ackerdiesel en een fendt hoor heb je er nog meer
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Hallo Simon,

Ik heb een MAN ackerdiesel B18A en een Zetor Super 50 ;)
De fendt dieselross waar ik mee rondreed zondag was de F15 van misterfendt hier op het forum.

Maar je weet hoe dat gaat hé, je begint met 1 tractor, dan denk je : een is geen, dus koop je er nog een.
En als je er dan nog een hebt denk je, hmm nu wil ik nog wel een andere erbij, en zo blijft dat maar voortgaan :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Carl »

Een voorbeeld van 'roken dat het schaduw geeft'.
Neem die tractor weg, en geen enkele Beld moet nog afgekeurd worden voor een beetje zwarte rook uit zijn dieselwagen. Ik denk dat hij evenveel rook produceert als alle Belgische diesels samen.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Carl,
Volgens dat ik heb gelezen reed hij op een of andere soort olie, en niet op diesel.
En de mazoutpomp stond een beetje te rijk afgesteld zei hij.. die oostblokkers hé, ras apart!
Ik vind het fenomenaal wat ze daar allemaal uitsteken met die super 50, dat bewijst misschien
toch wel ergens hoe sterk ze wel zijn. Als je ziet hoe die blijft doorgaan op lage toeren, amai zene!
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Zetor Super 50

Bericht door Allis-Chalmerske »

Je moet dat zo zien: Voor het geen dat een fabriek uitstoot om één nieuwe tractor te maken, kun je gerust nog 15 jaar rijden met die oude tractor. :)
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

Ja das ook al waar,
en daarbij een nieuwe kopen heeft helemaal geen zin om het milieu te sparen, want met al die oude
rijden ze toch voort in die apenlanden totdat hij helemaal uit elkaar valt, dus die blijft nog wel een tijdje voort roken :D
Hoeveel van onze oude machienen en tractoren gaan niet naar polen enzo, om daar nog 20 jaar voort te werken,
allesinds een heel pak. 3/4 van alle overgekochte tractoren op mijn werk van boven de 20 jaar gaat naar polen.
En blij dat die mannen zijn met zo'n schoon materiaal, en hier wil niemand het nog hebben..
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Zetor Super 50

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Das juist, en dan heb je nog van die liefhebbers die ze erna terug halen... :lol:

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Zetor Super 50

Bericht door simar »

Hallo Tim :

Hoe zit dat nu met Uw Zetor blok + andere onderdelen ??

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Zetor Super 50

Bericht door Tim »

hihi, wat denken jullie hiervan ;)

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Zetor Super 50

Bericht door simar »

Hallo Tim :

Het is toch examen in het VHTI ??

Etienne.
Plaats reactie