Deutz D40L

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Deutz D40L

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo iedereen,

Als eerste wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar en nog veel oldtimer plezier dit jaar :D

Ik heb de laatste weken een beetje gebruik gemaakt van het warme (voor deze tijd van het jaar) weer om de Deutz te verven. Ik heb een nieuw spuitpistool gekocht van het merk rodcraft en ik moet zeggen dat dat een geweldig verschil maakt met de oude spuit. Enkel het plaatwerk en de achterste velgen moeten nog gespoten worden. Het plaatwerk gaat nog een groot werk zijn maar het is nog te doen.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Deutz D40L

Bericht door Tim »

ziet er goed uit!!
Nieuwe verf erop is altijd mooi hé :P
ps, welke moto staat daar op de achtergrond?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Deutz D40L

Bericht door Allis-Chalmerske »

Verven maakt nieuw hé :D

Die moto op de achtergrond is een Jawa 638 350cc, die heb ik gekregen van iemand die hem 15 jaar in zijn garage had liggen en hem niet meer in mekaar kreeg. Ik heb hem terug rijdbaar gemaakt maar er zouden nieuwe platines in moeten komen. Dat wordt een van mijn volgende projectjes als de Deutz af is ;)
Allis-Chalmers FD3 '63
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Deutz D40L

Bericht door guido »

Laurens,dit is mooi werk.
Heb je afzuiging in Uw spuitcabine?
mvg Guido
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Deutz D40L

Bericht door SFVke »

Dag Laurens,

Prachtige werk, mag gezien zijn.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Deutz D40L

Bericht door Allis-Chalmerske »

Bedankt allemaal

ik stond zelf ook te kijken van het resultaat. Het is een groot verschil met de nieuwe verfspuit die geeft een veel betere verneveling dan mijn oude spuitje hij is ook veel beter te regelen waardoor je een mooier resultaat krijgt.

Als spuitcabine heb ik een oude tentkader gebruikt en daar een zeil overgespannen, een afzuiging heb ik niet er hangt bij het spuiten ook redelijk wat nevel binnen maar dat blijft binnen de tent, ik heb wel de verwarming wat opgezet zodat de verf goed droogt. Als het plaatwerk ook zo goed wilt lukken ben ik zeer tevreden.

Mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie