Massey Ferguson 35x

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

Dit is de mf 35x van mijn nonkel.
er is een originele mf voorlader bij
het is een driecilinder perkins met 42pk, en heeft nu 11.500 uren
Hij stond waarschijnlijk al enkele jaren stil, filters helemaal vervuild, dynamo was dan nog vastgelopen,
elektrische bedrading is er slecht aan toe, en als het koud is wil hij niet goed starten
(het vlamstart systeem is kapot), er zit speling op de vooras, er is nog wat werk aan.

Gisteren hebben we een voertje hooi ermee gehaald, en ja, het was zwaar genoeg voor de mf :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door oldtimerke »

Onverwoestbaar, die Fergusonnekes, en de serie X was ongetwijfeld de beste, want die startten in alle omstandigheden, in tegenstelling tot de viercylinders, want die motoren waren vaak een ramp om (vooral bij koud weer) te starten.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Deutz »

Mijn buurman vertelde wel dat hij zijn grijze fergie s winters in gang trok met zijn paard, hij heeft toen zijn fergie ingeruild voor een 35x het is een handig en simpel beesje,

grtz
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

Haha in gang trekken me het paard :D
kheb ook nog gehoord bij mijn pa thuis alst erg koud was wou er genene
starten en dan moesten ze naar de gebuur die had een oude 2cil steyr en da
startte altijd en daarmee konden ze de rest in gang trekken.

deze start ook niet hoor in de winter, wel met start pilote,
er zou eens moeten gekeken worden naar dat vlamstart systeem
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Deutz »

Ik ben geen fan van start pilote, ik heb het gevoel dat de moter er aan verslaaft word. Mijn vader heeft ooit een 35x gerestuareerd die bij een nonkel stond en absoluut niet van Ferguson wil weten, het enige dat er aan was dat de mazoutfilter zwaar vervuilt was waardoor die niet meer ging
Dit is de eerste tractor waarmee ik gereden heb(ik was toen een jaar of zeven) en de liefde is blijven bestaan
Duits, Degelijk, Deutz
GoodLook
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2009, 10:55
Locatie: Sint-Eloois-Vijve

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door GoodLook »

Den eerste tractor waar ik mee gereden heb is de Massey Ferguson 135 en ik was toen ook 7 jaar !
Nu veel jaren later is dienen tractor nog steeds in het bezit van mijn pa en kan ik er nog steeds een ritje mee doen allen jammer dat ik geen 7 meer ben !
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

Het zijn inderdaad simpele goeie tractors, en eenvoudig om ermee te rijden.
wel een beetje wennen dat er alleen maar handgas is, dat is wel een minpuntje
er is ook een zelfgemaakte trekhaak opgezet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door simar »

Hallo:

De Perkings motor v/e Massey-Ferguson 35 van 42 Pk.; is dit dezelfde als deze v/e "petit gris"
met de 3 cilinder Perkings??
Eventueel een verdere ontwikkeling; want ik denk dat die 3 cilinder Perkings in een "petit gris"
geen 42 PK. heeft. Hoeveel dan wel???

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Deutz »

dat zou iets van 37pk moeten hebben,
groeten,,
wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 35x

Bericht door Tim »

De petit gris met de driecilinder had de 'P3' type als motor, deze heeft 32pk en 2360cc

de 35x heeft ook een driecilinder: type AD3.152 van perkins, met 41.5pk en 2500cc
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie