deutz mah 611

Hier verwachten we alle bijzonderheden over uw oude motoren allerlei, hun specifieke kenmerken en hun toepassingen.

Moderator: Carl

Plaats reactie
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

deutz mah 611

Bericht door stompkopfan »

hallo iedereen
zoals bij de bamford vermeldt heb ik me nog een andere motor gekocht
een echte deutz !!!
ditmaal een deutz mah 611 van 1933!
deze heeft 5pk bij 1500 toeren/min
er zijn er 7733 stuks van gebouwd en ik heb er een van :D
nu deze heb ik op een "kar" gekocht welke zeker nog moet vervangen worden ofwel zal het mijn rug worden die vervangen moet worden, maar de plannen liggen er al voor de kar en de onderdelen zijn onderweg
de draait goed en start goed, en is volledig in "Original conditon" zoals die duitser tegen mij zei :lol:
enkel de mazout bak is vervangen geweest want ik denk dat het een is van een benzine deutz maar enfin
ik ga enkel de motor op een nieuwe kar zetten en een nieuwe uitlaat erop zetten en een grondige onderhoudsbeurt geven voor de rest denk ik dat ik de motor enkele jaren in originele conditie ga houden, aangezien ik nog genoeg restauratieprojecten heb , en ja iets in originele conditie is ook niet mis!
hieronder enkele foto's en een filmpje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=OzwwiVkFeNA
als iemand van deze motor een boek weet liggen en wil verkopen hoor ik het graag
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: deutz mah 611

Bericht door Carl »

Proficiat Jeroen, mooi stukje mecaniek, en dus ook mooie foto's en filmpje.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: deutz mah 611

Bericht door stompkopfan »

hallo
na een zomer mooie bijeenkomsten en algemeen mooi weer zijn we terug in de koudste/natste periode van het jaar
nu er opnieuw tijd is om te knutselen aan de nieuwe projecten of de oude die nog een beetje moeten bijgesteld worden
mijn deutz mah 611 is eigenlijk gebleven zoals ik hem gekocht heb, enkel de uitlaat en het onderstel waren aan vernieuwen toe wat dan ook gebeurd is:
op het oude onderstel:
Afbeelding
op het nieuwe (gelukkig staat hij nu op het nieuwe anders zou mijn rug het al eens kunnen begeven hebben!!:
Afbeelding
Afbeelding

wel heb ik het carterdeksel er eens afgenomen en een grondige inspectie gedaan en alles proper gemaak:
Afbeelding

terug proper:
Afbeelding

je hebt niet enkel vliegende Hollanders maar ook vliegende deutzers :mrgreen:
Afbeelding

ook heb ik gemerkt dat als je zo een onderstel wilt bouwen je wielen nodig hebt en het liefst gietijzeren maar deze vind je niet gemakkelijk in België? Daarom heeft mijn vader er dan zelf maar gemaakt (gelast):
Afbeelding

hier de deutz en nog enkele van mijn motoren in augustus in bonnen esperance:
Afbeelding

en nu staan ze er zo bij tijdens hun welverdiende rust deze winter:
Afbeelding

en mooi ondergestopt:
Afbeelding

met vriendelijke groeten
jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Tungsten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2014, 07:28

Re: deutz mah 611

Bericht door Tungsten »

Zeer mooie motoren!

Het vinden van gietijzeren wielen voor een onderstel is inderdaad niet altijd evident. Zelf heb ik ook al dikwijls problemen gehad om deze te vinden. Nu pik ik alles op wat ik tegenkom, in de hoop dat ze ooit onder een motor terecht zullen komen.
Plaats reactie