bernard k2

Hier verwachten we alle bijzonderheden over uw oude motoren allerlei, hun specifieke kenmerken en hun toepassingen.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: bernard k2

Bericht door Carl »

Puik werk, Jeroen. En inderdaad, weer een motortje meer om op stap te gaan.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: bernard k2

Bericht door SFVke »

Dag Jeroen,

Ziet er mooi uit
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: bernard k2

Bericht door stompkopfan »

hallo vrienden
dus eventjes de vorderingen schetsen:
ik ha de magneto gedemonteerd om deze beter te kunnen opkuisen maar dan ook meer vuil van de motor kunnen opkuisen
nu was het gemakkelijker de magneto eraf te doen dan terug te monteren (en goed te monteren) dus na de eerste keer starten en zien dat de benzine er meer langs de inlaat dan langs de uitlaat eruit vloog wisten we al heel snel dat we niet juist zaten, na nog vele malen de magneto eraf te halen en een tandje bij te zetten zitten we eindelijk terug op het juiste spoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zonder typeplaatje

Afbeelding


ook heb ik toen ik de levier van de gas wou monteren, die er ongeluk gebroken waardoor ik op zoek moest naar een andere gelukkig was een goede vriend van mij en mede hobbyst bezig aan een bernard w0 en hij had voor zijn motor moeten een donormotor aanschaffen om onderdelen uit te wisselen en hij had nog een handel op overschot, hiervoor een deal gesloten en voila een week erna lag het hendeltje in mijn brievenbus

met nieuw typeplaatje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook nog een paar filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=AS8pCOl ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=DlSaEnh ... e=youtu.be

dus nu rest er mij nog enkel de kar af te maken met 2 hendels en eens kijken of de pomp echt kan pompen en dan opnieuw naar een volgend project
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: bernard k2

Bericht door Carl »

Wat een beetje verf toch kan doen, hé. Voor mij is een restauratie pas af als, na de mekaniek, de zaak ook een beetje fatsoenlijk is geschilderd, en dat lijkt me méér als fatsoenlijk.

Met magneto's, delco's en inspuitpompen kun je inderdaad behoorlijk sukkelen. Eén gouden raad: draai niet meer aan de motor wanneer je een van die dingen hebt gedemonteerd, en teken ze goed af, zowel de tandwielen als de plaats van het apparaat op het motorblok. Draai dus niet meer aan de motor, want dikwijls zit er een zotte pignon in de distributie, en is het juist deze die het apparaat aandrijft. Wanneer je aan de motor draait, dan zijn al je markeerpunten op de tandwielen van geen waarde meer. Je kan dan gaan zoeken tot je de juiste positie vindt (en dat kan lang duren :evil: ), of anders moet het distributiedeksel eraf, en kan je de markeringen van de fabrikant allemaal juist zetten.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie