Onze tractoren.

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Onze tractoren.

Bericht door simar »

Hallo;

Als ik het goed begrijp zou de Fendt Farmer 300 mzt een watergekoelde MWM motor van Braziliaanse
oorsprong zijn?? Juist????

Carl: Zo een IHC FG-D2 (of is het FG-2D) tractor , is dit een felgezochte trekker of (nog) niet?
Is er iemand in de OTC-club die zo een trekker bezit?

Etienne.
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Onze tractoren.

Bericht door guido »

Hallo
Het MWM verhaal is nogal ingewikkeld,je kijkt best eens op google bij MWM - Deutz, je kan daar veel terug vinden.
-1985 overname MWM door deutz concern
-2005 werd het dochterbedrijf Deutz Power Systems GmbH genoemd.
-2007 Deutz AG verkoopt Deutz Power Systems aan 3i een engelse investeringsmaatschappij.
-1 oktober 2008 Deutz Power Systems krijgt een nieuwe (oude) naam ,het word terug MWM
Het nieuwe MWM produceert vooral diesel en gasmotoren voor het opwekken van energie,bijvoorbeeld voor gebruik in biogasinstallaties en aggregaten.

De Fendt 300 serie heeft een duitse MWM motor.(naam werd Deutz-MWM na overname)

Het Brazilaanse MWM heeft niets meer te maken met de duitse fabriek, ze worden alleen in zuid amerika gebruikt, bijvoorbeeld in de braziliaanse Agrale landbouwtraktoren.(zie tijschrift Trekker nr245)

Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten
mvg
Guido
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Onze tractoren.

Bericht door Carl »

Dag Guido,
Ik wist niet dat MWM Brazilië nu tot de groep Navistar International behoort. Het is ook Navistar dat in 1985 de vrachtwagenafdeling van International Harverster heeft overgenomen. Een paar van die IHC motoren worden nog steeds gebouwd, geloof ik, net zoals nog enkele van de vroegere MWM-mobielmotoren. In Zuid-Amerika en de Aziatische landen kijkt men niet zo nauw naar die normen.
MWM was trouwens al van in zijn Duitse tijd enorm geappreciëerd voor zijn scheeps- en industriemotoren van duizenden PK's. Het zal wel in 1984 zijn (ik weet dat niet meer) dat Deutz MWM heeft overgenomen, maar er moet gezegd dat voorheen Deutz (KHD) al geruime tijd een stevige vinger in de MWM-pap had.
De watergekoelde motoren zijn er bij Deutz vooral gekomen omwille van puur technische eisen; vooral de huidige emissienormen zijn met luchtgekoelde motoren niet haalbaar. Voorts kwam men koelcapaciteit te kort voor de huidige moderne opgefokte hoogrendementsmotoren. (Traditionele Deutzmotoren met intercooler hadden daar trouwens al problemen mee). Voorts was er een groot probleem met de geluidsnormen. Deutz is groot geworden met zijn luchtgekoelde motoren, maar het heeft het princiepe noodgedwongen moeten verlaten.
Etienne, wat die IH FG-2D betreft, ik heb er nog nooit een gezien. Aangezien er maar een 50-tal werden gebouwd (ik geloof 53), zou het wel eens best kunnen dat zo'n rariteit behoorlijk hoog in prijs gaat, als die al te vinden is en/of te koop komt.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Onze tractoren.

Bericht door simar »

Hallo;

Niet wanhopen Carl: Geduld is een schone deugd!!
Ik was al geruime tijd op zoek naar een (kleine) Simar tractor en ook door Pieter Lapeire (oud student)
heb ik Nr. 25 gevonden van de 55 geconstrueerde T100 A v/d eerste reeks.
Het was wel niet bij de deur; nl. in Frankrijk;enkele km.van Genève maar zelfs daar is de OTC club gekend!!
In de 2° reeks (T100 B) heeft men er 97 gebouwd en dan nog eens 8 diesels.

Het is eentje om te koesteren!!!!

Etienne.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Onze tractoren.

Bericht door the_misterFENDT »

Foto's dieselrossen in de sneeuw.
Bijlagen
9.jpg
10.jpg
11.jpg
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Onze tractoren.

Bericht door the_misterFENDT »

Foto's dieselrossen in de sneeuw.
Bijlagen
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Onze tractoren.

Bericht door the_misterFENDT »

Foto's dieselrossen in de sneeuw.
Bijlagen
6.jpg
5.jpg
4.jpg
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Onze tractoren.

Bericht door the_misterFENDT »

Foto's dieselrossen in de sneeuw.
Bijlagen
Afbeelding1.jpg
8.jpg
7.jpg
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Onze tractoren.

Bericht door simar »

Hallo the_misterFENDT:

Mooi decor ; Geen startproblemen gehad???
MWM : Directe of indirecte inspuiting??

Etienne.
Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Onze tractoren.

Bericht door the_misterFENDT »

Nee,eens goed gloeien en weg.
Ik denk dat het directe inspuiting is.
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Plaats reactie