Farmer 5 S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Is deze tractor origineel of een samenraapsel van verschillende onderdelen?

origineel
1
14%
samenraapsel
6
86%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
the_misterFENDT
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
Locatie: hulste

Re: Farmer 5 S

Bericht door the_misterFENDT »

Tim schreef:volgens mij is hij nooit gemaakt met ronde neus.
en ik ben bijna zeker dat de farmer trekkers met ronde neus ook ronde spatborden hadden.
dit ziet er mij volledig het model uit van de farmer 1E-5S serie uit, dus het is zeker een 5S,
die hadden ook vierkante spatborden. de neus is dus van een andere trekker.
de farmer 5S is trouwens maar twee jaar gemaakt, dus het zou mij verbazen moesten ze in twee modellen gebouwd hebben?
Niet alle farmer trekkers met een ronde neus hebben ronde spatborden,bv een farmer 3s werd met een ronde neus en vierkante spatborden gebouwd maar later werd een 3s ook met een rechte neus met vierkante spatborden gebouwd.
Bijlagen
44.jpg
43.jpg
Afbeelding/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Farmer 5 S

Bericht door Tim »

ok van die farmer 3 en zo heb je wel gelijk.
maar van die farmer 5s met ronde neus stel ik mij toch vragen.
tot nu toe heben we er nog maar één gezien, dus zeker kunnen we niet zijn.

ik zal mijn ogen open houden op zoek naar een farmer 5s met ronde neus
zolang ik geen tweede gezien heb, geloof ik niet dat hij gebouwd is met ronde neus :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Farmer 5 S

Bericht door guido »

Hallo
Ik heb eens mijn oude folders uitgehaald,De farmer 3S met ronde neus heeft inderdaad rechthoekige spatborden. Wat mij opvalt is dat alle types met ronde neus de zelfde voorasvering hebben als de farmer van Lochristi (met bladveren) .Bij de types met vierkante neus zijn de voorwielen onafhankelijk geveerd met veerelementen in de fusé.
oldtimerke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 jan 2009, 12:46

Re: Farmer 5 S

Bericht door oldtimerke »

Dus zou deze tractor toch origineel kunnen zijn?
Plaats reactie