Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Moderator: Carl
Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Hallo,
Weet er iemand wat het inspuitmoment moet zijn voor een Allis Chalmers dieselmotor ingebouwd in een FD3. Of waar ik het inspuitmoment kan aflezen?
Het tandwiel van de dieselpomp was gebroken, we hebben dit laten namaken en nu moet de pomp natuurlijk terug juist gezet worden.
Bedankt
Brecht
Weet er iemand wat het inspuitmoment moet zijn voor een Allis Chalmers dieselmotor ingebouwd in een FD3. Of waar ik het inspuitmoment kan aflezen?
Het tandwiel van de dieselpomp was gebroken, we hebben dit laten namaken en nu moet de pomp natuurlijk terug juist gezet worden.
Bedankt
Brecht
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
hallo,
Carl: ik denk niet dat dat gaat lukken want die gegevens zijn voor een 2 cilinder Vendeuvre motor, en dit is een 4 cilinder Allis-Chalmers motor.
Brecht: Je hebt wel een zeldzaam exemplaar, zo ééntje ben ik nog nergens tegengekomen. Zou je misschien nog wat meer foto's willen plaatsen?
Groeten,
Laurens
Carl: ik denk niet dat dat gaat lukken want die gegevens zijn voor een 2 cilinder Vendeuvre motor, en dit is een 4 cilinder Allis-Chalmers motor.
Brecht: Je hebt wel een zeldzaam exemplaar, zo ééntje ben ik nog nergens tegengekomen. Zou je misschien nog wat meer foto's willen plaatsen?
Groeten,
Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Hallo,
Carl: bedankt voor de reactie maar het gaat inderdaad om een andere motor. Het is een 4-cylinder watergekoelde Allis-Chalmers motor.
Laurens: het is inderdaad een vrij zeldzame uitvoering, wel een nadeel als je onderdelen nodig hebt
Ik heb de pomp al op 20° en op 24° gezet maar de motor geeft geen kik (alleen wat witte rook).
Zou die nog vroeger moeten staan, of later?
Groeten
Brecht
Carl: bedankt voor de reactie maar het gaat inderdaad om een andere motor. Het is een 4-cylinder watergekoelde Allis-Chalmers motor.
Laurens: het is inderdaad een vrij zeldzame uitvoering, wel een nadeel als je onderdelen nodig hebt
Ik heb de pomp al op 20° en op 24° gezet maar de motor geeft geen kik (alleen wat witte rook).
Zou die nog vroeger moeten staan, of later?
Groeten
Brecht
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
hallo
is dit dan niet dezelfde als laurens zijn oldtimer of is het met die N zoveel verchil tussen
vorwat staat die n eigenlijk
mvg jeroen
is dit dan niet dezelfde als laurens zijn oldtimer of is het met die N zoveel verchil tussen
vorwat staat die n eigenlijk
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
- Allis-Chalmerske
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Hallo,
Brecht: Je hebt een mooi exemplaar, voor zijn leeftijd ziet die nog redelijk gaaf uit. Niet afgebroken en nog tamelijk compleet. Om aan onderdelen te geraken is moeilijk, dat heb ik ook ondervonden bij de mijne. Heb je ook een slecht stuurhuis? Bij mij was het de schroeflijn zo scherp als een mes, blijkbaar waren die stuurhuizen niet geweldig. ALs je deze mooi in orde hebt, heb je wat speciaal
Heb je de injecteurs al eens getest of deze nog werken, door lang stilstaan kunnen die ook vast komen te zitten. Met 20° à 24° zul je toch niet ver mis zitten, dan zou die toch nog moeten kunnen draaien. Is bij deze motor de inspuit volgorde ook 1-2-4-3 zoals bij de Allis-Chalmers benzine motoren? Daar worden nog al eens fouten tegen gemaakt dat die volgorde niet word aangehouden en dan draaien ze ook niet. Maar dat zal hier wel het geval niet zijn.
alvast veel succes ermee
groeten,
Laurens
Brecht: Je hebt een mooi exemplaar, voor zijn leeftijd ziet die nog redelijk gaaf uit. Niet afgebroken en nog tamelijk compleet. Om aan onderdelen te geraken is moeilijk, dat heb ik ook ondervonden bij de mijne. Heb je ook een slecht stuurhuis? Bij mij was het de schroeflijn zo scherp als een mes, blijkbaar waren die stuurhuizen niet geweldig. ALs je deze mooi in orde hebt, heb je wat speciaal
Heb je de injecteurs al eens getest of deze nog werken, door lang stilstaan kunnen die ook vast komen te zitten. Met 20° à 24° zul je toch niet ver mis zitten, dan zou die toch nog moeten kunnen draaien. Is bij deze motor de inspuit volgorde ook 1-2-4-3 zoals bij de Allis-Chalmers benzine motoren? Daar worden nog al eens fouten tegen gemaakt dat die volgorde niet word aangehouden en dan draaien ze ook niet. Maar dat zal hier wel het geval niet zijn.
alvast veel succes ermee
groeten,
Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
Mooie allis chalmers Brecht!!
Ik zie waar het probleem hem zit, er zitten geen leidingen op van de pomp naar de injector
Ik zie waar het probleem hem zit, er zitten geen leidingen op van de pomp naar de injector
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
jeroen: het is ongeveer dezelfde als die van laurens maar met een andere motor.
N is de aanduiding van de serie.
laurens: het stuurhuis is nog vrij goed, volgens mij heeft de tractor niet zo heel veel uren gewerkt.
inspuitvolgorde is 1-3-4-2 denk ik, de eerste en laatste piston zitten op gelijke hoogte.
tim: met de injecteurleidingen had ik wel een probleempje. ik had de pomp op 20° gezet en bij het monteren van de leidingen
zag ik dat deze gekruist liggen. de eerste injecteur is verbonden aan de 4de aansluiting op de pomp.
ik heb dus de pomp nog eens moeten demonteren, de motor een toer verdraaid en terug gemonteerd.
dit weekend zullen we misschien nog eens proberen starten
groeten
brecht
N is de aanduiding van de serie.
laurens: het stuurhuis is nog vrij goed, volgens mij heeft de tractor niet zo heel veel uren gewerkt.
inspuitvolgorde is 1-3-4-2 denk ik, de eerste en laatste piston zitten op gelijke hoogte.
tim: met de injecteurleidingen had ik wel een probleempje. ik had de pomp op 20° gezet en bij het monteren van de leidingen
zag ik dat deze gekruist liggen. de eerste injecteur is verbonden aan de 4de aansluiting op de pomp.
ik heb dus de pomp nog eens moeten demonteren, de motor een toer verdraaid en terug gemonteerd.
dit weekend zullen we misschien nog eens proberen starten
groeten
brecht
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Inspuitmoment Allis Chalmers FD3N
ik zie dat je precies ook het oldtimervirus hebt(beter dat virus dan dat met die komkommer is duitsland)
die ene is een ferguson te/ted
maar die andere ? ook ferguson? 35 (x) misschien
mvg jeroen
die ene is een ferguson te/ted
maar die andere ? ook ferguson? 35 (x) misschien
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!