M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Moderator: Carl
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Grote werken, Tim. Spierversterkend, zo te horen.
Ik zou toch maar oppassen met gietijzeren tandwielen onder spanning te zetten en erop slaan met een hamer. Gietijzer kan daar moeilijk tegen, en je krijgt géén waarschuwing voor het kapot springt. Het is zo gebeurd.
Ik zou toch maar oppassen met gietijzeren tandwielen onder spanning te zetten en erop slaan met een hamer. Gietijzer kan daar moeilijk tegen, en je krijgt géén waarschuwing voor het kapot springt. Het is zo gebeurd.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Ik heb niet op een tandwiel geslaan, het was op dat groot rond ding waar het wiel aangebout hangt.
Ik wist er niets anders meer mee te doen.. Ik weet dat het gevaarlijk is, heb tot nu toe nog niks
voorgehad, maar zoals je zegt, als het plots breekt, dan sta ik daar... Ik probeer toch zo min mogelijk erop
te kloppen, maar in dit geval zag ik niet veel andere mogelijkheden. Of tenzij ik mijn stukken meedoe naar
de garage, en ze daar opwarm met de sjalumo. maarja, dan kon ik weer niet voortdoen.
Om mijn hefarmen van hun as te krijgen ga ik toch ze warmen met de sjalumo, want ze willen er maar niet af,
en ze moeten eraf omdat ik de dichting van de piston wil vervangen, de hef zakt te veel
Ik ga nieuw rembeleg kopen, naar het schijnt past de voering van een handrem van een deutz
4006/5006. Dit zal wel stuk goedkoper zijn dan bij granit parts, speciaal voor dat type MAN
Ik wist er niets anders meer mee te doen.. Ik weet dat het gevaarlijk is, heb tot nu toe nog niks
voorgehad, maar zoals je zegt, als het plots breekt, dan sta ik daar... Ik probeer toch zo min mogelijk erop
te kloppen, maar in dit geval zag ik niet veel andere mogelijkheden. Of tenzij ik mijn stukken meedoe naar
de garage, en ze daar opwarm met de sjalumo. maarja, dan kon ik weer niet voortdoen.
Om mijn hefarmen van hun as te krijgen ga ik toch ze warmen met de sjalumo, want ze willen er maar niet af,
en ze moeten eraf omdat ik de dichting van de piston wil vervangen, de hef zakt te veel
Ik ga nieuw rembeleg kopen, naar het schijnt past de voering van een handrem van een deutz
4006/5006. Dit zal wel stuk goedkoper zijn dan bij granit parts, speciaal voor dat type MAN
Laatst gewijzigd door Tim op 17 apr 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Nog een hele dag aan voortgewerkt, het gaat goed vooruit.
Toen ik de andere kant de eindvertraging afhaalde, zag ik dat de voering helemaal kapot zat,
en de remtrommel helemaal geribbeld. die gaan we vandaag weer mooi vlak draaien,
ondertussen zal mijn nieuw rembeleg binnen zijn, dan kan ik ze opnieuw beleggen.
Boeiend om te zien hoe de aandrijving naar de voortractie werkt, heb weer veel bijgeleerd
Nu zijn alle oliekeeringen vervangen, hij zou niet meer mogen lekken als hij terug samen zit.
Toen ik de andere kant de eindvertraging afhaalde, zag ik dat de voering helemaal kapot zat,
en de remtrommel helemaal geribbeld. die gaan we vandaag weer mooi vlak draaien,
ondertussen zal mijn nieuw rembeleg binnen zijn, dan kan ik ze opnieuw beleggen.
Boeiend om te zien hoe de aandrijving naar de voortractie werkt, heb weer veel bijgeleerd
Nu zijn alle oliekeeringen vervangen, hij zou niet meer mogen lekken als hij terug samen zit.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Vandaag achter mn nieuwe voering geweest
Kosten van remvoering : 13€ per stuk origineel van deutz De helft goedkoper dan bij granit, speciaal voor een MAN B18A
En mijn remtrommels uitgedraaid
Kosten van remvoering : 13€ per stuk origineel van deutz De helft goedkoper dan bij granit, speciaal voor een MAN B18A
En mijn remtrommels uitgedraaid
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Hallo Tim:
Hebt U dat laten doen, of is dat Uw machine??
Klopt het wat ik denk te zien: nl. dat de remtrommel centraal wordt gecentreed en aangedreven?
Rechts op de foto: is er daar een (frees)hoofdas met Amerikaanse conus (Nr. 40 of 50)
Tapsheid 7/24.
Wat zijn die 2 electr. ; electronische toestellen die op die werktuigmachine staan.
Etienne.
Hebt U dat laten doen, of is dat Uw machine??
Klopt het wat ik denk te zien: nl. dat de remtrommel centraal wordt gecentreed en aangedreven?
Rechts op de foto: is er daar een (frees)hoofdas met Amerikaanse conus (Nr. 40 of 50)
Tapsheid 7/24.
Wat zijn die 2 electr. ; electronische toestellen die op die werktuigmachine staan.
Etienne.
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Dag Etienne,
Ik heb het gedaan bij garage desmet,
het wordt inderdaad met een soort conisch stuk centraal opgespannen
Wat dat rechts is weet ik niet meer, het was allesinds voor de remschijven
ofzo dacht ik?
Het eerste bakje op de machine is kiezen van toerental (50/100) en de draairichting.
Het tweede bakje is de voeding voor het lampje (blijkbaar 12v), dat is eigenlijk een gewone batterijlader.
Ik heb het gedaan bij garage desmet,
het wordt inderdaad met een soort conisch stuk centraal opgespannen
Wat dat rechts is weet ik niet meer, het was allesinds voor de remschijven
ofzo dacht ik?
Het eerste bakje op de machine is kiezen van toerental (50/100) en de draairichting.
Het tweede bakje is de voeding voor het lampje (blijkbaar 12v), dat is eigenlijk een gewone batterijlader.
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Hallo Tim:
Hoe zit het met de werkzaamheden aan Uw M-A-N ??
Het schooljaar loopt op zijn einde; de eindwerkverdediging komt in zicht !!!!
Etienne.
Hoe zit het met de werkzaamheden aan Uw M-A-N ??
Het schooljaar loopt op zijn einde; de eindwerkverdediging komt in zicht !!!!
Etienne.
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Dag Etienne,
maak je maar geen zorgen, de MAN staat weer rijdensklaar.
nog een laatste controle dan op lekken of eventuele andere fouten
en dan kan ik hem helemaal ontvetten en klaarmaken om te herspuiten.
Ik weet het, het einde van het schooljaar nadert veel te snel
maak je maar geen zorgen, de MAN staat weer rijdensklaar.
nog een laatste controle dan op lekken of eventuele andere fouten
en dan kan ik hem helemaal ontvetten en klaarmaken om te herspuiten.
Ik weet het, het einde van het schooljaar nadert veel te snel
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
- the_misterFENDT
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30 jan 2009, 21:00
- Locatie: hulste
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Mooie vordering
k'ben benieuwd naar het eindresultaat
k'ben benieuwd naar het eindresultaat
/Een echte vent rijdt met een fendt
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Met een fendt altijd content!!!
Wer Fendt fährt, führt!!!!!
Noting rides like a Fendt.
Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0
Hallo Tim:
Neemt U hem mee naar de verdediging (Inschrijving; Verzekering ?) of toont U via foto's
de vorderingen en ook dan het eindresultaat ??
Etienne.
Neemt U hem mee naar de verdediging (Inschrijving; Verzekering ?) of toont U via foto's
de vorderingen en ook dan het eindresultaat ??
Etienne.