Pagina 5 van 7

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 06 jan 2011, 19:10
door Allis-Chalmerske
bedankt :D Ik en m'n opa hadden afgesproken dat als de versnellingsbak ons niet beviel (slecht of niet schakelt) dat we dan deze motor in onze rode MF 35 zouden bouwen omdat die zijn motortje slecht is, en nu zelfs niet meer start (geen idee hoe dat komt deze is voor de winter rijdend terug gezet en nu krijgen we er geen leven meer in.)

Maar als hij wel goed gaat wordt die natuurlijk mooi opgespoten.

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 06 jan 2011, 19:23
door Carl
Ja, duimen omhoog.

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 06 jan 2011, 19:44
door stompkopfan
succes!!!!! :D

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 07 jan 2011, 17:37
door Allis-Chalmerske
hallo,

Vandaag heeft ie voor de eerste keer proef gedraaid. Nadat we alles ontlucht hadden draaide de motor weer zoals ervoor. We hebben hem eerst een kwartiertje laten draaien op half gas omdat de oliepomp de vloeistofkoppeling terug moest vullen, daarna even stilgelegd en de versnellingsbakolie bijgevuld. Nu was het grote moment aangebroken en moest er gereden worden :D

Je kan hem nu een stuk beter in versnelling zetten dan vroeger bijna zonder kraken van de tandwielen, maar het is nog niet ideaal, het is nu goed te doen en je kan hem nu zelfs schakelen als je rijdt maar het gaat niet geheel zonder kraken. Volgens mij is dit wel op te lossen als je nieuwe lammellenpakketten erin steekt, maar zijn die nog te krijgen en wat kosten ze dan?

Nu is de grote vraag: Is het de moeite om deze tractor geheel te restaureren?
Er zijn immers ook nadelen aan verbonden, zo kan je de lift en aftakas alleenmaar gebruiken als het rijpedaal ingetrapt is, dus niet ideaal voor landbouwgebruik. En de versnellingsbak is niet gebouwd voor transport mee te doen over de weg, nogtans loopt deze toch wel 30km/u over de weg. Het "gat" tussen de hoogste en tweede hoogste versnelling is te groot.

Deze tractor is gebouwd om graven en te laden. Als we die nu gaan gebruiken voor iets waar dat deze niet voor gebouwd is gaat dat niet goed uitdraaien. Als je nu een lader wil hebben dan is deze ideaal. Maar haal je de frontlader van die lader af, dan heeft die "lader" geen functie meer.

Heel waarschijnlijk gaan we nu deze motor in onze rode MF 35 steken. Het is niet dat we het opgeven en aan de kant willen gooien omdat het niet gaat zoals gehoopt, maar voor ons wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen en gaan we waarschijnlijk dit project stoppen. Moesten we deze tractor kunnen gebruiken als "lader" waarvoor die ontworpen is zou dat mooi gaan, maar daar kunnen wij (nu) niks mee.

We zullen het eens goed moeten bekijken ;)

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 07 jan 2011, 18:25
door SFVke
Hallo,

Tis natuurlijk een mes dat snijd langs twee kanten. Die lamellen zullen duur uitvallen maar daarentegen heb je wel een unieke tractor waarmee je met een gerust hart kunt werken en trots kunt zeggen van kijk eens naar mijn resultaat. Bij mijn Deutz heb ik ook enkele keren gedacht van "ik had beter in mijn broek gesch...." en daarna toch blij met het eindresultaat. Misschien inderdaad even wachten totdat de liefde terugkeert.

groeten,

Wesley

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 08 jan 2011, 19:10
door Allis-Chalmerske
hallo iedereen,

Vandaag heb ik nog eens met de MF gereden, hij schakelt toch wel een heel stuk beter dan vroeger alhoewel dat je toch met "gevoel" moet schakelen en soms eens even de achteruit intrappen vooraleer dat hij de versnelling pakt maar het valt al bij al toch te doen. we hebben de koppen nog eens bij mekaar gestoken en overlegd wat er nu verder moet gaan gebeuren. De één zegt van niet verder te doen, de ander dan weer wel. Ik heb dan toch maar beslist om verder te gaan met dit project ;) wel op één voorwaarde: de frontlader moet er terug op komen!!! Daarvoor is hij oorspronkelijk toch ook voor ontworpen? Dus de MF wordt weer terug "lader". Dit betekend wel dat er een stuk meer werk bij komt, maar wat zouden we toch anders maar doen daarvoor is het toch ook hobby :D Het eerst volgende werk dat moet gebeuren zijn de remmen vernieuwen en nieuwe dichtingen in de achteras. daarna zal het servostuur moeten worden nagezien want anders krijg je hem niet gestuurd met frontlader. En natuurlijk andere achterbanden want dit is echt niks, niet goed voor de diff en ik blijf in het kleinste beetje modder steken.


Foto's

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 08 jan 2011, 20:17
door SFVke
Hallo,

Gaat heel mooi zijn eens volledig in orde, voor de achterbanden zijn BKT's heel populair bij de clubleden.

groeten,

Wesley

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 08 jan 2011, 20:34
door Allis-Chalmerske
De bandenkeuze zal natuurlijk BKT worden :D die liggen ook op mijn allis en sinds kort ook achter op onze Fendt, maar het grootste probleem is dat er achter 2 verschillende velgen opliggen(r24 en r28). Ik ben vandaag bij een mooie set banden met velgen geweest, maar die gaten waren te groot voor mijn schroeven.

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 08 jan 2011, 20:56
door Tim
ja twee verschillende velgen dat rijdt niet zo heel tof denk ik ook :D
tzijn anders wel leuke brede banden die erop liggen, 18.4 ofzo?
Leuk als je wilt in het gazon rondcrossen, dan zie je teminste geen schade.

Het gaat mooist vanal worden volgens mij, terug een originele industrietractor
met lader erop. Ze zijn tenslotte veel unieker dan een gewone mf 35!

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 09 jan 2011, 07:34
door oldtimerke
Dag Alliske,

Als vertegenwoordiger bij de firma MIW (Molcon Interwheels, importeur van BKT) kan ik natuurlijk uitstekende prijzen geven voor alle soorten oldtimerbanden. Ook originele velgen mogen geen onoverkomelijk probleem zijn, zijn dit dezelfde als op de gewone 35?

Groeten,

Geert