Pagina 7 van 7

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 04 mei 2011, 09:06
door simar
Hallo :

Ik heb er een paar foto's van genomen.
Op de onderkant v/d versnellingsbak is er een verhoging (een bult !!) en het "gat" is juist achter die verhoging.
Dus tussen die verhoging en een bout (aflaatplug ??)
Die foto's op het forum krijgen is voor mij al even moeilijk dan het herstellen van dit euvel !!!! Geduld !!

Etienne.

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 04 mei 2011, 20:01
door Tim
Hallo Alliske,

Het is goed vooruitgegaan precies met de mf, het restaureren gaat daar nog snel bij jullie :D
Tis een mooie tractor geworden, is het de bedoeling dat je er ook mee naar shows gaat,
of is het vooral de hobbytrekker om thuis wat mee te werken?

Groeten, Tim

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 04 mei 2011, 20:08
door Allis-Chalmerske
Hallo Tim,

Ik heb ben m'n hele paasvakantie eraan bezig geweest om hem te strippen, schuren, spuiten en terug op te bouwen, anders gaat dat zo vlot niet hoor :D Deze dient echt om mee te werken, binnenkort moet die dienen om onze aardappels te spuiten en aan te hogen. Maar op 1 mei heeft hij al de Meiboom moeten trekken en de 1 Mei-stoet :D . Ik heb graag dat ons wagenpark er netjes bijstaat, dus dat moet blinken hé :P Mijn volgende project ligt ook al vast, maar ik ben nu nog eerst bezig met een stationaire motor te reviseren. Daar zal ik ook een verslagje van plaatsen hier op het forum.

mvg,

Laurens

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 04 mei 2011, 20:13
door Tim
Ok das mooi, beetje leven in de brouwerij hier opt forum!
ps als ge tijd over hebt, wilt ge mijne zetor ook schilderen? ;)

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 05 mei 2011, 06:15
door SFVke
Dag Laurens,

T' is een mooie tractor geworden, je gaat er veel plezier aan hebben.

groeten,

Wesley

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 05 mei 2011, 19:09
door Allis-Chalmerske
hallo,

@Wesley: ik hoop dat we hem nog lang kunnen gebruiken, nu kan hij er weer tegen voor vele jaren. Het is ook door deze MF dat bij ons de hobby is begonnen, dus dat maakt hem nog net iets meer dan een andere ;)

@Tim: ge brengt hem maar langs, dan is dat zo opgelost :D :D

mvg,

Laurens

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 21 mei 2011, 21:03
door Carl
Ik heb er ook nog ene om te schilderen !!!

Ik heb zopas de open gevroren motor vervangen door een andere, want blok, culasse en waterpomp, 't was allemaal open gebarsten. Alleen de radiator - eigenaardig genoeg - die heeft blijkbaar geen schade opgelopen (wel niet te vlug victorie kraaien, de motor heeft nog niet gedraaid).
De motor zit er intussen in, maar ik heb nog wat werk aan den elektriek en een paar andere kleine aanpassingen, want de motor die er nu in gaat is 10-15 jaar jonger dan de oorspronkelijke.

Re: Massey Ferguson 205

Geplaatst: 22 mei 2011, 20:14
door Allis-Chalmerske
oei, Daar heb ik ook slechte ervaringen mee met bevroren motorblokken. Bij mijn goudbuikje was het blok ook kapot gevroren (bij de vorige eigenaar gebeurd). Alleen wist ik dat niet, tot de olie grijs was geworden na een tijdje. daar heb ik toen ook een ander blok voor moeten gebruiken. Dat is echt wel een veel voorkomend probleem bij de oldtimers, die kapotgevroren motorblokken. Het wordt nogal eens snel vergeten om antivries bij te doen of het koelwater af te laten. Ik ben zelf overgestapt op luchtgekoelde motoren omdat die nooit kunnen bevriezen. Je hebt geen radiator, waterpomp, thermostaat,... nodig en hij kan niet overkoken.

Heb je dan dezelfde motor of is die van een jonger type? Dan zit er misschien ook verschil in PK's, toerental,... ?

Hier zijn de foto's van Simar zijn Petit gris die ook te maken heeft met een scheur in één van zijn ledematen (onderkant v/d versnellingsbak). De scheur zit op een plaats waar normaal gezien niks kan gebeuren. Misschien is die ooit bijgelast geweest en heeft de las het begeven? Of is ergens iets van onder tegen de versnellingsbak gekomen? Het is heel eigenaardig hoe dat er op die plaats plots een scheur kan ontstaan. De splitpen die je ziet dient normaal wel om lekolie uit het koppelingshuis te laten als ik me niet vergis, zo is het toch bij onze MF's 35.

Foto's: