Restauratie Simar T100A tractor
Moderator: Carl
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Etienne,
Is dit een simar?
mvg
Guido
Is dit een simar?
mvg
Guido
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Guido,
Waar werd die foto genomen ?
Ik zie daar een fahr zoals de onze : een D177
groetjes,
Stefaan.
Waar werd die foto genomen ?
Ik zie daar een fahr zoals de onze : een D177
groetjes,
Stefaan.
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Etienne,
Heeft de Simar zo een korte cardan zoals bij Iseki en Kubota?
mvg,
Wesley
Heeft de Simar zo een korte cardan zoals bij Iseki en Kubota?
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Jeroen :
De snelheden van die Simar T100A tractor bij een max toerental (2700 tr/min)
zijn respectievelijk:
---1° ; 1 Km/h
---2° ; 2 Km/h
---3° ; 3 Km/h
---4° ; 5 Km/h
---5° ; 10 Km/h
---6° ; 18 Km/h
De aftakas bezit 2 snelheden: 540 en935 tr./min.
Ik zal dus moeilijk meekunnen met die snelle boliden op rondritten!!!!!
Etienne.
De snelheden van die Simar T100A tractor bij een max toerental (2700 tr/min)
zijn respectievelijk:
---1° ; 1 Km/h
---2° ; 2 Km/h
---3° ; 3 Km/h
---4° ; 5 Km/h
---5° ; 10 Km/h
---6° ; 18 Km/h
De aftakas bezit 2 snelheden: 540 en935 tr./min.
Ik zal dus moeilijk meekunnen met die snelle boliden op rondritten!!!!!
Etienne.
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Wesley :
De originele cardan is zeer kort; de afstand tss. de kopvlakken v/d gegroefde assen
(diam. 35) is maar 153 mm.
Het tussenstuk v/d cardan bestaat uit een volle as met op de einden 2 afgeronde
vierkanten met als lengte nog minder dan 153.
Die vierkanten vervangen in feite de normale kruisjes v/e gewone cardan.
Hoekverdraaiingen zijn miniem door het feit dat de frees vast is verbonden met de
tractor (geen hydraulische driepunts)
Eén v/d stukken op de gegroefde as , met inwendig vierkant heb ik.
Het tweede is nu moeilijkst na te maken door die inw. vertanding (brootsen!!)
Oplossing is: iets vinden in die aard en aanpassen.
De hierboven beschreven as is wel na te maken.
Geduld!!!
Etienne.
De originele cardan is zeer kort; de afstand tss. de kopvlakken v/d gegroefde assen
(diam. 35) is maar 153 mm.
Het tussenstuk v/d cardan bestaat uit een volle as met op de einden 2 afgeronde
vierkanten met als lengte nog minder dan 153.
Die vierkanten vervangen in feite de normale kruisjes v/e gewone cardan.
Hoekverdraaiingen zijn miniem door het feit dat de frees vast is verbonden met de
tractor (geen hydraulische driepunts)
Eén v/d stukken op de gegroefde as , met inwendig vierkant heb ik.
Het tweede is nu moeilijkst na te maken door die inw. vertanding (brootsen!!)
Oplossing is: iets vinden in die aard en aanpassen.
De hierboven beschreven as is wel na te maken.
Geduld!!!
Etienne.
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Etienne,
Geen paniek met de rondritten, het is geen snelheidswedstrijd en daarbij de Hanomags rijden ook niet vlug. Zou u die inwendige vertanding niet kunnen steken met steekkop en verdeelkop op een freesmachine of op een schaafmachine?
mvg,
Wesley
Geen paniek met de rondritten, het is geen snelheidswedstrijd en daarbij de Hanomags rijden ook niet vlug. Zou u die inwendige vertanding niet kunnen steken met steekkop en verdeelkop op een freesmachine of op een schaafmachine?
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
- Locatie: Brakel
Re: Restauratie Simar T100A tractor
aan de rechterkant staat er daar geen zetor zoals tim dezijne?de bordeaux
mvg jeroen
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Wesley ;
Is te doen, maar ik denk dat de basis v/d groef ook rond ligt
(is dit wel noodzakelijk??) en het is nog al een brede groef (trillingen)
Maar in mijn "atelier" heb ik die genoemde werktuigmachines niet.
In het VHTI (afd. Mechanica) had ik die wel.
Via vonkerosie zouden we dat gedaan hebben.
Etienne.
Is te doen, maar ik denk dat de basis v/d groef ook rond ligt
(is dit wel noodzakelijk??) en het is nog al een brede groef (trillingen)
Maar in mijn "atelier" heb ik die genoemde werktuigmachines niet.
In het VHTI (afd. Mechanica) had ik die wel.
Via vonkerosie zouden we dat gedaan hebben.
Etienne.
Re: Restauratie Simar T100A tractor
Hallo Guido :
Inderdaad, dat is een Simar T100 A met een eigenaardig verleden.
Het is één v/d 2 ingevoerde tractoren in Belgie. Een broedergemeenschap heeft hem
nieuw gekocht. Echter bij de beruchte overstroming in Ruisbroek (jaren 60-70 ?) heeft hij
onder water gestaan. De inschrijvingspapieren zijn dan ook letterlijk weggespoeld.
Daarna heeft men de originele motor vervangen door een Mercedes 190 D. Om dat te
realiseren heeft men een aantal verbouwingen moeten uitvoeren; Grille in de motorkap (koeling !)
stuurstangen wijzigen en zelfs het chassis.
Chris Van Hoof;de man met de witte pet op de foto; heeft hem teruggevonden en gekocht
sinds een 5-6 jaar, en is nu ijverig op zoek naar een originele motor. Hij is daarvoor op bezoek
geweest naar die 3 bovenvermelde musea.
Die prachtige foto is waarschijnlijk genomen in Bouchout ( Z. van Antwerpen). Jaarlijks is er daar
een treffen en ik ben er een 4-5 tal jaren eens geweest.
Tim : Op die foto zie ik veel Zetors staan : Blijkbaar is daar het Zetorparadijs !!!!!!
Die bruin-rode; is dat dezelfde zoals de Uwe??
Etienne.
Inderdaad, dat is een Simar T100 A met een eigenaardig verleden.
Het is één v/d 2 ingevoerde tractoren in Belgie. Een broedergemeenschap heeft hem
nieuw gekocht. Echter bij de beruchte overstroming in Ruisbroek (jaren 60-70 ?) heeft hij
onder water gestaan. De inschrijvingspapieren zijn dan ook letterlijk weggespoeld.
Daarna heeft men de originele motor vervangen door een Mercedes 190 D. Om dat te
realiseren heeft men een aantal verbouwingen moeten uitvoeren; Grille in de motorkap (koeling !)
stuurstangen wijzigen en zelfs het chassis.
Chris Van Hoof;de man met de witte pet op de foto; heeft hem teruggevonden en gekocht
sinds een 5-6 jaar, en is nu ijverig op zoek naar een originele motor. Hij is daarvoor op bezoek
geweest naar die 3 bovenvermelde musea.
Die prachtige foto is waarschijnlijk genomen in Bouchout ( Z. van Antwerpen). Jaarlijks is er daar
een treffen en ik ben er een 4-5 tal jaren eens geweest.
Tim : Op die foto zie ik veel Zetors staan : Blijkbaar is daar het Zetorparadijs !!!!!!
Die bruin-rode; is dat dezelfde zoals de Uwe??
Etienne.
Re: Restauratie Simar T100A tractor
hallo,
De foto heb ik gevonden op de site van de Boechoutse oltimer club.
www.booc.be fotos 2007 booc dag
Tim er staan mooie zetors op.
Carl ik denk dat het de moeite is om de site te vermelden bij de links van de otc site.
Etienne je kent blijkbaar alle Simar traktoren
mvg Guido
De foto heb ik gevonden op de site van de Boechoutse oltimer club.
www.booc.be fotos 2007 booc dag
Tim er staan mooie zetors op.
Carl ik denk dat het de moeite is om de site te vermelden bij de links van de otc site.
Etienne je kent blijkbaar alle Simar traktoren
mvg Guido