Pagina 2 van 11

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 03 okt 2010, 21:46
door Tim
Ik zou hem ook langs boven zetten,
want als je achter zo'n ding moet rijden met de uitlaat naar onder, :shock:
dat is gewoon niet vol te houden, tranende ogen, niezen, koppijn :D

Maar Wesley kennende gaat hij die motor helemaal perfect in orde brengen, zodat die een mooie
verbranding heeft en geen vuile ongezonde rookwolken met liters olie erin ;)

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 04 okt 2010, 16:35
door Deutz
Hallo Tim,

Ik ga proberen mijn best te doen, het voordeel van de vierzonuitlaat is dat hij iets naar links kijkt en dus ook in die richting "spuugt" en niet recht omhoog zoals bij bv Lanz. Ik ga mijn inlognaam behouden, de meeste mensen kennen mij nu zo en tis een herinnering aan de eerste tractor die ik volledig zelf gerestaureerd heb en soms moet een mens een keuze maken als je je dromen wil volgen: een gloeikop wat ik al altijd mooi gevonden heb of de Deutz. Nu ik heb dat voor dat de Deutz bij een jonge Deutz liefhebber is beland hier in de streek en er zeker rondritten mee gaat doen, ik ga hem dus heel veel tegenkomen :D

mvg,
Wesley

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 05 okt 2010, 19:00
door the_misterFENDT
Leuk restauratie project. ;)

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 07 okt 2010, 19:57
door stompkopfan
jaaah dat wordt zeker een groot restauratie project
de vraag voor de uitlaat naar onder of boven: wij rijden altijd in groep en in deze groep zit er een goede maat van ons en die heeft 3 of 4 vierzons waaronder een fv 1 en die uitlaat gaat ook naar onder en dat is zeer goed voor de olie want het vliegt allemaal de kant in maar het probleem is als je stil staat dat je jezelf(en de familie) bijna vergast en als je rijd vergas je die achter je maar hij gaat het nu een pijp naar boven maken
het zal een zeer mooie trekker worden als hij af is
en altijd zorgen dat de klavette van het vliegwiel en regulateur er stevig in zit want daardoor is roland zijn vierzon bijna ontploft geweest
mvg jeroen

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 07 okt 2010, 20:05
door stompkopfan
er zullen wel denk ik grotere velgen achter moeten
heir nog een site met veel informatie op
http://sfv.chez.com/
mvg jeroen

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 08 okt 2010, 05:56
door Deutz
Hallo,

Ik ga nieuwe klavetten moeten steken, langs de kant van de oliepomp is die verdwenen, er gaan kleinere velgen op komen,orignele R24 ipv R28 (die die er nu opzitten zijn van een 202).

mvg,
Wesley

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 09 okt 2010, 19:17
door Deutz
Ik heb eens een foto gemaakt van de ontbrekende klavette, ik heb ook nog een verstekeling (een muis) gevonden bij de dynamo het beestje heeft het helaas niet overleefd :cry:
Afbeelding
mvg,
Wesley

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 09 okt 2010, 19:36
door simar
Hallo Wesley:

Zit dat vliegwiel nu nog vast op de krukas ondanks de ontbrekende spie ?

Etienne.

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 10 okt 2010, 07:20
door Deutz
Hallo Simar,

Het vliegwiel zit er vast op maar moet er af voor de restauratie, het gaat dus sleuren worden om die eraf te krijgen.

mvg,
Wesley

Re: Vierzon 302

Geplaatst: 10 okt 2010, 08:28
door Pieter
en draait het vliegwiel los op de krukas?
ik weet niet hoe het is van een 302, maar van onze FV1 moet je eerst de stang van de oliepomp losdoen van het excentriek achteraan op het vliegwiel, voordat je het vliegwiel eraf kan krijgen. Dus goed opletten voor je begint te trekken om het vliegwiel eraf te krijgen, dat je niets plooit.