Pagina 7 van 11
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 28 nov 2010, 20:49
door Deutz
Hallo,
Volgend werk zijn de filters kuisen en remmen bekijken. Bij dergelijke 2takt motoren staat er bij de mazouttank een olietankje met pompje dat de olie constant rond pompt, het voordeel is dat je altijd smering krijgt ook al hang je onderste boven en een deel van de olie slurpt hij op net als bij een brommer. Bij de vliegtuigen hebben zij wel een oliecarter zoals bij de klassieke 4takt motoren maar licht aangepast zodat de pomp altijd olie krijgt. Het is ook zo dat de Vierzon zijn lucht aanzuigt via het carter.
mvg,
Wesley
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 28 nov 2010, 21:26
door simar
Hallo Wesley :
Op die laatste 2 fotos kan ik nu situeren waar die barst was.
De las ziet er redelijk goed uit. Er was dus in het verticale vlak te lassen en ook aan de onderkant.
Blijkbaar hebt U het ondervonden hoe moeilijk het is om "boven het hoofd" te lassen met een FGG electrode.
Heeft U, tov de verticale las de stroomsterkte niet vermindert??
Hoeveel electroden nodig gehad ?? 2 à 3 ?? ; Ze gaan in feite "lang mee"
De volgende dagen wordt het te koud om met restauratiewerken bezig te zijn.
Ik zal een beetje wegdromen bij mijn haard-cassete!!!!!!!
Etienne.
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 29 nov 2010, 07:01
door Deutz
Hallo Etienne,
Er zijn er 10 ingegaan, ik had een geul geslepen zodat ik een zwaardere las erin kon leggen ipv een rups erop, de voortrein hangt eronder daarmee. De truc om boven het hoofd te lassen is om niet teveel in 1 keer te doen anders hebt u het smeltbad in uw nek.
mvg,
Wesley
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 04 dec 2010, 18:07
door Deutz
Hallo iedereen,
Na me wat uitgeleefd te hebben in de sneeuw heb ik me ook nog serieus bezig gehouden: de filters zijn er uit en de mazoutpomp ligt open om eens goed uit te kuisen. De oliefilter is nog bruikbaar, de mazoutfilter word een nieuwe.
de mazoutfilter met extra grote mazen tegen verstoppingen
de fijne mazoutfilter
de mazoutpomp, na wat kuiswerk is hij weer los
mvg,
Wesley
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 04 dec 2010, 18:54
door Pieter
de mazoutfilter van onze FV1 was ook in dergelijke staat, die hebben we vervangen door een mazoutfilter die nu in sommige merlo verrijkers, ik denk dat deze mss ook wel bij jou zal passen.
Wat je trekhaak betreft, ik heb gezien dat er op
www.leboncoin.fr zo een trekhaak te koop staat, en nog diverse onderdelen voor een 302
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 04 dec 2010, 20:56
door Deutz
Hallo Pieter,
Bedankt voor de info. De trekhaak ga ik normaal zelf namaken in staal omdat eigenlijk de as van de haak geplooid is en de haak zelf uitgesleten is. De behuizing en de veer zijn nog in goede staat. Ook de "tableau" ga ik proberen na te maken, ik ben daarvoor al naarstig gaan spioneren
.
groeten,
Wesley
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 07 dec 2010, 20:09
door Deutz
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 07 dec 2010, 20:49
door stompkopfan
hier ook og een site van vierzon door vierzon liefhebbers en voor de liefhebbers
http://sfv.chez.com/
en schieten de werken wat op met de guldner en vierzon
mvg jeroen
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 01 jan 2011, 17:39
door SFVke
Hallo iedereen,
Vandaag tussen de soep en de patatten voort gedaan, deze keer de remmen bekeken en ze zien er nog goed uit en staan droog, nu nog proberen los te krijgen.
groeten,
Wesley
Re: Vierzon 302
Geplaatst: 01 jan 2011, 19:30
door stompkopfan
ga je ze zelf opnieyuw beleggen of laten doen?
mvg jeroen