Joint de culasse maken

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Joint de culasse maken

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo allemaal,

Er zijn wel veel zaken die mij bekend voorkomen. Dat moeilijk starten bijvoorbeeld. Dat heb ik ook met mijn allis-chalmers aan de hand, er is niks lastiger dan een tractor die niet start.

@Tim: heb je uw inspuitmoment ook al eens vroeger proberen te zetten dan normaal, dat maakt soms veel verschil bij het starten.

Sommige motoren staan erom ook gewoon om bekend dat ze slecht starten, zo is bv: een massey ferguson 35 met 4 cilinder motor een heel slechte starter. Bij de revisie van onze 35 hadden we per ongeluk de distriebutieketting een tandje verkeerd gezet (onnauwkeurigheid :oops: ) en plots starte die onmiddelijk zelfs zonder gloeien of iets, hij draaide wel heel onregelmatig maar toch, het is mogelijk.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Joint de culasse maken

Bericht door Tim »

hey alliske.

Als je de lange lappen tekst had gelezen had je wel gezien dat ik vanalles heb geprobeerd.
Vroeger, later, standaard, maar dat hielp niet echt, hij bleef even slecht starten.
Wel veel verschil in rook als hij dan wel draaide, maarja daar zijn we niets mee :D

Iedereen zegt altijd, bah MAN, ongelofelijk slechte starters.
Ja dat is waar, maar dan is er meer aan de hand (motor in slechte conditie, slechte verstuivers...)
Een goede MAN motor start bijna op slag. Ze zijn natuurlijk wel bekend voor het stinken door hun verbrandingssysteem..

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Joint de culasse maken

Bericht door guido »

Alliske David Brown traktoren met C.A.V. rotative pomp hebben onderaan de pomp een draaiknop voor koudstart,daarmee vervroeg je de inspuiting en dan start hij goed in vriesweer maar draat ook onreglmatig met blauwe rook tot je de knop terug draait.
Wesley Ik heb een Bielarus BX 80 met frontmaaier en opraapwagen, daarmee haal ik in de zomer dagelijks vers gras voor mijn koeien. Dit is onze vijfde Bielarus en warschijnlijk de laatste.De eerste was een T40 gekocht in 1965 daarna Minsk 682 en 684en dan een ploegmaster MTZ82 die zijn allemaal weg.
mvg guido
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Joint de culasse maken

Bericht door SFVke »

Dag Guido,

De Belarussen ken ik goed ;) , daarmee dat ik nieuwsgierig was.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Joint de culasse maken

Bericht door simar »

Hallo Guido :

Is dat dan, met die Bielarus BX80, voor de tractor maaien en erachter direct oprapen?

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Joint de culasse maken

Bericht door Tim »

Hallo Guido,

Slechte ervaringen met de belarussen dat het waarschijnlijk de laatste is? :D
T40 enzo waren wel degelijke dingen denk ik?

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Joint de culasse maken

Bericht door guido »

Ja Etienne op mijn BX 80 staat er vooraan een PZ trommelmaaier van 2,70 M,de frontlift is eigen constructie,en de aandrijving
komt van de zijdelingse aftakas. (boîte links op versnellingsbak),achteraan hangt Strautmann opraapwagen met voerbandje.
De opraapwagen heeft 4 wielen op een rij om het veld plat te houden.

Tim De T40 is de voorganger van de Lipetsk sterk en veel lawaai,het was de slechtste traktor dat we ooit hadden,regelmatig bout breken in de koppeling ,hij stopte niet als je onkoppelde dat was levensgevaarlijk ,het was een luchtgekoelde motor en hij blaasde dan soms door aan de cylinderkop we moesten dat dan roderen met pasta om dicht te maken,de remmen waren nog met remband zoals de Farmall M van voor 1950,positieve dingen tegenover toenmalige westerse traktoren,
servostuur,fabriekscabine met ventilator en evenveel versnellingen vooruit als achteruit.In 1972 hebben we de T40 ingeruild bij Max Buyck Anzegem voor een watergekoelde Bielarus 682 uit de fabriek van Minsk een totaal andere traktor en veel beter 70pk 4.750 cc 1700tr/min,nu en dan een joint de culasse en een koppelingsplaat, versnellingsbak is onbreekbaar(werd in Nederland soms gebruikt voor trekkertrek met andere motor) De wisselstukken zijn goedkoop,stukken blijven 20 tot 30 jaar het zelfde.In 1988 had je drie Bielarussen van 90pk voor een Fendt309 (test vakblad boerderij)
Bielarus is een goede trekker voor zijn prijs ,de goedkoopste per uur, maar is 25jaar achter op de westerse trekkers,
mvg guido
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Joint de culasse maken

Bericht door Allis-Chalmerske »

Tim: Ik heb wel gelezen dat je al vanalles geprobeerd hebt, maar dan zal ik wel een stukje vergeten zijn te lezen :D

Heb je op uw MAN ook geen koudstart knopje op de pomp? Als ik dat niet gebruik bij mijn allis-chalmers krijg ik die ook niet aan.
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie