Deutz D40L

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Deutz D40L

Bericht door SFVke »

Dag Jeroen,

Zolang die boite goed schakelt en geen zingend geluid maakt: dicht laten. Het is een heel werk om die open te doen. Om bv de pennen te vernieuwen moet de tractor in 2 en het differentieel eruit.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Deutz D40L

Bericht door stompkopfan »

ah ok bedankt voor de goede raad :D
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Deutz D40L

Bericht door Tim »

Dus een deutz met een ZF boite is de beste deutz die je kan vinden? :D

En Jeroen, Wesley heeft gelijk hoor. Iets dat goe macheert moet ge niet
aankomen en u geen zorgen in maken ;) nu ja, ge zult het wel merken
bij de testritten hé hoe goed uw boite is.

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Deutz D40L

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Die ZF boiten zijn ook niet bepaald de sterkste. Gelukkig is die van de Güldner gemaakt voor een tractor van 80pk terwijl die er "maar" 40 heeft.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Deutz D40L

Bericht door Tim »

Wesley,

je moest eens de boite zien van mijn super 50, das nog meer overgedimensioneerd :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Deutz D40L

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Het is waarschijnlijk omdat de Zetor uit Tsjechië komt, het ijzer kost daar niet veel :lol:

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Deutz D40L

Bericht door simar »

Hallo :

Ge moet eens kijken naar de boite - achterbrug van mijn Simar tractor 12 Pk.
Deze boite is groter dan van een Fendt van 210 Pk.
Hoe zat het met de prijs v/h staal in Genève (Ch.) in de jaren 50 ?????????

Etienne.
marcpd
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2010, 09:48
Locatie: Achel

Re: Deutz D40L

Bericht door marcpd »

Beste Tim,
De beste Deutz die je kan vinden is er één met een ZF bak ? , dan ga je wel heel kort door de bocht, latere types van Deutz, ik heb het over de 06 serie hebben een supersterke Deutz bak!
Beste Wesley, jij hebt het waarschijnlijk over de ZF 216/A bak gebouwd in de Güldner G 50, Deutz D 5005 en/of D 5505 en sommige D 50 tigers en Porsches super en Master. Beresterk zijn die dingen.
Bij Porsche zijn ook bepaalde types (standard 219 (30 pk);standard 238 (26 pk);super export 329 en 339 (35 en 30 pk) waar een versnellingsbak van Deutz ingebouwd is (8V2A), gaat het hier om dezelfde bak als hierboven beschreven? Mij is weinig bekend over problemen met de bakken bij deze types. Zelf heb ik er ook geen van deze tractoren.

mvg,

Marc
Porsche Diesel Super L 319,L 308,N 309
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Deutz D40L

Bericht door SFVke »

Dag Marc,

Bij mijn Güldner G40S is het een boite type ZP A 210II. Bij de rode Güldners hebben ze verschillende boiten gebruikt. Zo heb je de A-205, de A-208, A-210 en A-210II. De versnellingen die ik heb zijn 8 vooruit en 4 achteruit voorts was een cardan met 500/1000 tr mogelijk.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Deutz D40L

Bericht door Allis-Chalmerske »

hallo allemaal,

Bij de latere deutz types zoals de 06-series zijn er veel oudere type versnellingsbakken overgenomen. Deze zijn dan wel een klein beetje verbeterd t.o.v de oude types maar er zijn er toch met gelijkaardige problemen. Zo ben ik eens een keer gaan kijken voor een 4506 met 8v/2a bak, waarvan de groepenschakeling ook geblokkeerd was in de 'hoog'-stand, hetzelfde verhaal als de D40L. Maar de types met 8v/4a waren dan weer beter, deze hadden ook 2 poken i.p.v en hoog/laag hendel. De zwaardere typen 05- en 06-series (vanaf de 6 cilinders) hebben allemaal ZF-bakken. Deze zijn toch wel iets beter dan de Deutz bakken. Onze Deutz 7206 met deutz-bak (12v/ 4a) springt ook uit de kleinste groep.
"Dus een deutz met een ZF boite is de beste deutz die je kan vinden? :D" Als je het mij vraagt zijn de Deutzen met Zf- bak toch wel iets beter dan die met een Deutz-bak. Maar vergeet niet dat de meeste DX'en ook een Deutz-bak hebben die toch wel degelijk is.


Hier is hoe het er nu bij ligt. Momenteel wordt er gewacht op het tandwiel met de nieuwe as.
Bijlagen
Afb0633.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie