cilinderbussen (liners), zuigers en zuigerveren of niet?
Geplaatst: 25 nov 2011, 02:32
Beste mensen,
Mag ik nog even jullie deskundige hulp?
Ik ben bezeig met revisie David Brown 990.
De tractor rookte wit/blauw (soms veel blauw) en had onderdruk, zelfs wanneer ik met mijn hand boven de olievuldop kwam hing mijn hand vol oliespatten.
Nu ik de cilinderbussen bekijk zien die er eigenlijk niet zo slecht uit, evenenals de zuigers en zuigerveren.
Maar toch rookte de tractor blauw en had hij onderdruk en spatte hij zelfs olie langs de olievudop.
Nu is mijn vraag wat ik moet doen : cilinderbussen (eigenlijk liners want de bussen zitten bij een DB 990 vast), zuigers en zuigerveren vervangen of niet.
In elk geval : ik zou de motor binnen 1000 uur niet opnieuw willen open doen.
En volgens mij moet er toch iets fout zijn met ofwel de bussen, ofwel de zuigers ofwel de zuigerveren.
Ik heb op internet pakketten gezien en daar zitten liners in. Iemand ervaring daarmee? Liners moet je in de bussen schuiven?
Alvast bedankt voor jullie deskundige uitleg.
Mag ik nog even jullie deskundige hulp?
Ik ben bezeig met revisie David Brown 990.
De tractor rookte wit/blauw (soms veel blauw) en had onderdruk, zelfs wanneer ik met mijn hand boven de olievuldop kwam hing mijn hand vol oliespatten.
Nu ik de cilinderbussen bekijk zien die er eigenlijk niet zo slecht uit, evenenals de zuigers en zuigerveren.
Maar toch rookte de tractor blauw en had hij onderdruk en spatte hij zelfs olie langs de olievudop.
Nu is mijn vraag wat ik moet doen : cilinderbussen (eigenlijk liners want de bussen zitten bij een DB 990 vast), zuigers en zuigerveren vervangen of niet.
In elk geval : ik zou de motor binnen 1000 uur niet opnieuw willen open doen.
En volgens mij moet er toch iets fout zijn met ofwel de bussen, ofwel de zuigers ofwel de zuigerveren.
Ik heb op internet pakketten gezien en daar zitten liners in. Iemand ervaring daarmee? Liners moet je in de bussen schuiven?
Alvast bedankt voor jullie deskundige uitleg.