Galvanisatie en mazout

Moderator: Carl

Plaats reactie
sypsonraf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:01

Galvanisatie en mazout

Bericht door sypsonraf »

Beste Oldtimers, men mag geen gegalvaniseerd materiaal gebruiken waar dieselbrandstof mee in contact kan komen.Een ondershoudsmechanieker in een melkerij is de enige die mij dit kon bevestigen.Men mag daar geen gegavaniseerde buizen gebruiken voor transport van deze brandstof. Het waarom en welke de gevolgen zijn weet tot hiertoe niemand te vertellen. Zelf INFO mazout, met hoofdzetel Brussel, wachten op de juiste toedracht.Groeten Raf Van de Sype, Noordschote.
Pieter
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2009, 19:48
Locatie: watou

Re: Galvanisatie en mazout

Bericht door Pieter »

Dan moet u mij eens uitleggen hoe ze dat doen op benzinestations.
Al de aankoppelingen op de tanks gebeurd in gegalvaniseerde stukken en buizen, en ik kan het weten, ik werk in een bedrijf die onderhoud en installatie doet van benzinestations.
Dus wil u zeggen dat dit overal niet in orde is? Zelfs vroeger was alles in zuiver gegalvaniseerde buizen, zonder andere types van leiding ertussen
Wat wel kan zijn is dat het naar keuring van installaties toe, dat dit daarom niet toegelaten is. Maar dat dit niet mag voor de mazout, dit is wel het eerste wat ik ervan hoor

Pieter
sypsonraf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:01

Re: Galvanisatie en mazout

Bericht door sypsonraf »

Beste Pieter, de reden waarom de onderhoudsmechanieker geen gegalvaniseerde buizen mag gebruiken kan om economische redenen zijn kwa kostprijs .Jullie gebruiken deze wel omdat ze waarschijnlijk van buitenaf kunnen gecorrideerd geraken en de brandstof vertoeft daar niet over lange termijn. Maar deze wetenschap komt uit een tijudschrift dat niets met VTM toestanden te maken heeft.Het ging hem over bunkeren van deze brandstof. Spijtig genoeg is het lang geleden dat ik dit gelezen heb en ken de bron niet meer. Het zal iets zijn voor scheikundigen.
Plaats reactie