MF35X driecylinder loopt vast na herziening!

Moderator: Carl

Plaats reactie
sypsonraf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:01

MF35X driecylinder loopt vast na herziening!

Bericht door sypsonraf »

Bij een MF35X tractor werd de motor herzien,liet hem lang proedraaien zonder thermostaat, gewoon om hem te horen en lekkages op te sporen, Daarna werd een thermostaat gelaatst en eveneens een nieuw laagje verf.Toen alles terug op zijn plaats zat liet ik hem draaien en op temp. komen. Terwijl ik aan het luisteren was hoorde ik hem plostseling gas geven om zijn traagloop te kunnen behouden, de motor liep vast. De eerste schelp van de krukas lager was vastgelopen. Eigenaardig was dit maar de eerste schelphelft,m.a.w het deel het dichts tegen de feuter die als oliedichting van de motor dient.De schelpen zijn terug vervangen en de motor is mooi los.Wat kan hier de oorzaak zijn, oliedruk was er en het gebeurde na het op temp. brengen.
Ik denk dat de feuter teveel spande en zo de krukas verhitte tot het naastliggende schelpgedeelde beschadigd werd.Mijn vraag, bestaat er bij het plaatsen van die feuters bepaalde werkmethoden om dit te voorkomen, of is dit te ver gezocht. Ik durf mijn motor maar terug starten wanneer ik hierover meer zekerheid heb.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: MF35X driecylinder loopt vast na herziening!

Bericht door Tim »

heb je de drijfstangkap bouten terug op het juiste koppel aangespannen?
bij mijn motor was dit slechts 55Nm, dat is helemaal niet veel.
had je nieuwe lagerschelpen gemonteerd of waren het nog de oude?
waarschijnlijk spande het bij jou te veel, of zit er een oliekanaal verstopt
waardoor hij daar geen olie krijgt? het is wel raar dat het dan niet direct
voorkwam, moest er een oliekanaal verstopt zitten zou je dit toch rapper
merken dan?
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
sypsonraf
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:01

Re: MF35X driecylinder loopt vast na herziening!

Bericht door sypsonraf »

beste Tim,Even verduidelijken, alle lagerschelpen werden vervangen en het was de lagerschelp waarbij de krukas in het
motorblok ronddraaid, dus geen drijfstangschelp.
Plaats reactie