Pagina 9 van 9

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 04 jun 2012, 17:00
door Carl
Proficiat Jeroen, het resultaat mag gezien zijn, en het motorgeluid mag gehoord worden. Een restauratie naar mijn hart.

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 07 jun 2012, 10:39
door stompkopfan
hallo
ja sorry voor het late antwoord maar omdat ik nu midden in de examens zit , zit ik minder achter de computer :mrgreen:
ja normaal gingen we een rondrit doen van de landelijke gilde niet ver van bij ons in godveerdegem maar ik ben niet met de deutz kunnen gaan
toen we de vrijdag een test rit gingen maken heeft onze uitlaat het begeven
dit was nog de eerste die erop zat en we hadden afgesproken dat als we naar panningen gingen, dat we een nieuwe gingen meebrengen maar kijk hij laat ons al in de steek met veel roet als gevolg :(
maar ik heb al een datum gezet in juni wanneer ik achter nog een stationaire motor ga, dat ik direct verder rij tot bij delegro en mij een nieuwe aanschaf
ook hebben we ondervonden dat hij toch niet zo snel rijd mischien onderdelen uit de boite verdwenen of misschien was het toch maar een mythe
jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 01 jul 2012, 22:06
door stompkopfan
hallo
hier nog een update van de deutz
er is goed en slecht nieuws
het goede nieuws is dat de deutz eigenlijk qua carroserie af is alles gespoten en gemonteerd en hij is rijdende juist nog de hydrauliek opschuren en spuiten en monteren
ook heb ik de gele details aangebracht

nu ik hem voor de eerste keer heb uitgehaald heb ik minder goed nieuws opgemerkt
ik heb gezien dat er een scheur zit in de cilinderkop en ik denk ik de 2de cilinderkop zit er ook een kleinere scheur
dus mag ik er eigenlijk geen lange afstanden met rijden omdat de kans bestaat dat hij zuurstof door de scheur zuigt en de piston kan verbranden
dus nu ben ik op zoek naar 2 goede cilinderkoppen type 84 r van de 514 iemand die er weet liggen laat het me maar weten.
hier enkele fotos van een prive stationaire show niet ver van mijn deur en ik kan het niet laten om er heen te gaan gescheurde cullasse of niet
mvg jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 01 jul 2012, 22:11
door stompkopfan
nog enkele foto's
jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 01 jul 2012, 22:26
door Tim
Het is heel mooi geworden!
Heb je een foto van die scheur in de culasse?
Wie weet zit ze er al lang in, misschien heeft hij er zelf niet eens last van.

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 04 jul 2012, 18:52
door Allis-Chalmerske
Die is mooi geworden ;) Daar mag je trots op zijn!

Als die scheur aan de buitenkant zit kun je die misschien gewoon laten lassen bij een bedrijf dat aluminium last, de distributiedeksel (aluminium) van onze deutz hebben we ook laten lassen bij een bedrijf dat aluminium kan lassen.

Mvg,

Laurens

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 01 aug 2012, 23:22
door stompkopfan
hallo
ondertussen is panningen weer voorbij en hier is een nieuwe update over de deutz
de dag voor panningen heb ik 3 nieuwe cilinderkoppen gehaald bij christof van de voorde
en tezelfdertijd de oude eraf gehaald
wat blijkt nu :mrgreen: dat de scheur aan de buitenkant tussen de in en uitlaat was en vanbinnen al tussen de kleppen liep :o
dus hebben we nu alles opnieuw gedaan
-andere cilinderkoppen
-kleppen gerodeerd
-nieuwe joins
-en nog nieuwe onderdelen gestoken :lol:
vandemorgen zijn we begonnen met het monteren en vanavond gestart
en ja hoor hij loopt veel beter en start beter met beter geluid
nu hebben we de kleppen ook opnieuw afgesteld

ook hebben we nu ondervonden dat als je hem doet draaien hij op 6 bar druk komt (starten) en geleidelijk aan naar 4 gaat (warmer wordt) maar als je de toeren verhoogd verandert de druk en als de toeren weer naar normaal gaan komt hij weer naar het normale oliedruk, met die scheur in de culaase gebeurde dit niet hij bleef op 6 of 4 bar draaien
ook hebben we gezien dat de gescheurde culaase olie verbrande dus zo kon dit niet verder
dus we hebben een open hart operatie uitgevoerd en hij is met succes afgelopen :p :lol:
later zal ik een filmpje van de nieuwe start publiceren met de nieuwe koppen en jullie kunnen het dan vergelijken met de andere start
mvg jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 01 aug 2012, 23:27
door stompkopfan
hier nog enkele foto's
mvg jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 03 aug 2012, 14:03
door stompkopfan
hier zijn de filmpjes
de eerste is wanneer hij voor de eerste keer starte na het veranderen van de cilinderkoppen
http://www.youtube.com/watch?v=3hXc9d0ZbAM
dit is de tweede start:
http://www.youtube.com/watch?v=PvYSTkkp5gw
mvg jeroen

Re: f2l514/6-H

Geplaatst: 04 aug 2012, 11:04
door Carl
Hij draait er weer goed bij. Het starten zal nu wel duidelijk beter zijn, want zelfs een kleine barst tussen de twee kleppen zorgt voor enorm compressieverlies.
Ik begrijp wel niet goed je explicatie over die oliedruk. Normaal speelt de culasse daar weinig of geen rol in. 6 bar bij het starten is zeer goed, 4 bar bij warme motor is exellent; mijn inziens zal dat wel wat lager liggen wanneer hij eens door en door warm heeft, zeker op ralenti. Als je nog altijd 1.5 bar over houdt op ralenti en een hete motor, dan is je motor in top-conditie.