Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Plaats hier het materiaal dat u zoekt.

Moderator: Carl

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Bericht door Carl »

Wie zou nog van die kleine bobijnen bindkoord hebben die passen in de koorddoos van een pikbinder, of wie kent iemand die nog van die koordbollen heeft? Ze zijn beduidend kleiner in diameter dan de huidige bollen koord die passen in moderne stropersen.
Ik ben vergeten ze te meten, maar ik schat dat de diameter ergens rond de 25 cm moet zijn.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
georges
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 mei 2009, 11:40

Re: Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Bericht door georges »

Hallo Carl ,

Ik heb zo een Bobijn !!

Ze is al gebruikt geweest , en ik weet niet of ze meer of minder dan half op is , ze komt uit een oude vlas kapellebinder ,en was uitgerust met een McCormick -binder

gratis af tehalen !

Heirweg 34 Wielsbeke
Beste groeten Georges
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Bericht door Carl »

Dank je wel, Georges.

Sorry voor het late antwoord, maar we zijn er een 9-tal dagen van onder gemuisd in Frankrijk, en pas nu terug: 8 dagen verlof in de Ardeche, en dan nog 1 dag extra om bachen voor mijn pikbinder te halen nabij Toulouse.
Als die nu passen - want er zijn meerdere soorten McCormick pikbinders - en dan nog een bol koorden erbij, dan moet de pikbinder zowat bedrijfsklaar zijn.
Ik moet echter nog horen hoe het zit met de houten latten voor de invoermolen die ik bij iemand heb laten maken. Ze waren beloofd voor deze week.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Bericht door simar »

Hallo ;

Ardèches.......??? Toch mijn Labourier LDA; met CLM motor; niet gaan zoeken ??? (zie OTC boekje Maart 2008)
Pieter is daar ook al eens heel, heel dicht bij geweest, en nu Carl en.... die mannen rieken oude tractoren !!!

Eigenaardig...

Etienne.
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Bobijn bindkoord voor pikbinder.

Bericht door Carl »

Geen nood Simar,
mijn vrouwtje was erbij,... met de knip op de portemonaie :oops: :lol: ('k had beter gezwegen denk ik)

Nee, ik hou het voorlopig met wat ik heb, en zal me misschien nog wel een wat verder wagen aan wat kleinere projectjes, maar zeker geen tractoren meer in de nabije toekomst, tenzij, ... wie weet wat er eventueel uit de lucht valt !
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie