International Harvester D-430

Plaats hier het materiaal dat u zoekt.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

International Harvester D-430

Bericht door Carl »

Ik heb al een aantal jaren een International Harvester D-430, van het bouwjaar 04/1959. Mijn vrouw reed daar nu en dan eens mee.
Afbeelding

Nu heb ik - eigen schuld, dikke bult - de motor een paar jaar geleden laten opvriezen: helemaal naar de vaantjes. Een paar maanden terug heb ik een andere motor gevonden ervoor, en die zit er nu in, maar hij is nog niet klaar om te draaien.

Ik heb wel een vraagje: weet iemand waar ik de alcohol-termometer moet aansluiten? Ik vind nergens geen aansluitgat in de culasse. Ik zie alleen een klein stopsel onderaan de waterpomp. Moet die daarin?
Ik heb de opgebarsten pomp van de andere moter reeds in het oud ijzer gegooid, en kan dus niet meer nagaan of die daar zat aangesloten op de oorspronkelijk motor.

Ook zou ik graag van die grote wielen willen (zie foto), want met de oorspronkelijk wielen loopt het vreselijk traag (amper 20 km/u). Bovendien zijn de achterwielen die erop zitten niet eens de originele. (Waarschijnlijk van een Engelse IH, zelfde maat, 28, maar iets breder en bijgevolg ook iets groter, maar wel met banden die totaal verstorven zijn).

Afbeelding

Let wel: 8 bouten achteraan, jante 36; 6 bouten vooraan, jante 19.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Plaats reactie