Batterij Petit Gris.

Moderator: Carl

SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

Wat Guido zegt klopt, met wat geluk kan het gebeuren dat hij ook minder gaat lekken.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo,

Dat zal inderdaad wel helpen bij slijtage. Maar als het vriest zoals nu, dan moet er wel dunnere olie in. Ik zeg gewoon wat mijn MF-dealer mij heeft aangeraden, en dat is olie van SAE40 of 15W40. Dikkere olie zoals 80 en 90 zijn goed voor de tandwielen maar niet voor de pomp. Ik zie dit eerder als een lapmiddel voor als je dichtingen en pomp versleten zijn.

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door SFVke »

Dag Laurens,

Dat klopt, het is iets dat je kan doen tot dat de tractor restaureert.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door Fergieman »

Ik heb al een goudbuik en een tef gerestaureerd en pompen vernieuwd en doe er altijd sae 90 in, nog geen problemen gehad en doe veel kliefwerk in de winter met de hydrauliekpomp v/d trekker.
Gr Fergieman
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door guido »

Etienne, Zondag was het weer prachtig,er waren een 10 tal oldtimers,enkele classics en veel high tech traktoren.
Het was gezellig om tijdens het aperitief of de hutsepot een babbeltje te slaan over onze hobby.

Fergieman, wat bedoel je met pomp vernieuwd?Heb je onderdelen vervangen of is het een nieuwe pomp?
Bij David Brown zijn die ingbouwde pompen zeer duur,zit dat bij die oude Fergusons ook in de achterbrug en werkt de lift ook niet als je de ontkoppeld?
mvg Guido,
Fergieman
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:37

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door Fergieman »

Men kan revisiesetjes kopen in de handel zowel voor pomp als voor de hefcilinder, de pomp bij ferguson zit gans onderin de achterbrug en kan er van onder eruit. Inderdaad als men de koppeling induwt stopt de pomp bij een enkele werkende koppeling, bij een dubbele koppeling niet dit bij de ferguson 35 maar bij de TE serie moet de PTO altijd ingeschakeld zijn anders draait de pomp niet daar ze aangedreven wordt via de PTO.
Gr Fergieman
guido
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 feb 2009, 16:21

Re: Batterij Petit Gris.

Bericht door guido »

Het systeem van de pomp in de achterbrug heeft David Brown warschijnlijk afgekeken van Ferguson.Bij DB moet de PTO niet draaien.De pomp zit
wel op de as naar de PTO.
In 1933 bouwde Harry Ferguson de eerste prototype traktor met hydraulische 3punt hef,dan zocht hij een fabrikant om zijn trekkers te produceren.
De tandwielfabrikant David Brown produceerde vanaf 1936, 1250 Ferguson-Brown traktoren,de samenwerking duurde 3 jaar.David Brown zal wel
veel geleerd hebben aan Harry.
mvg Guido
Plaats reactie