Nieuwe rubriek.

Moderator: Carl

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Nieuwe rubriek.

Bericht door Carl »

Met deze nieuwe rubriek hoopt de OTC-club wat meer mensen over de streep te halen om actief deel te nemen aan dit forum. Een korte voorstelling van uzelf, uw verzameling, uw actviteiten en al wat u bezig houdt kan een eerste aanzet zijn om in contact te komen met andere forumleden. Een eerste kennismaking is altijd wat moeilijk, maar deze rubriek kan een ideale springplank zijn om uzelf beter te laten kennen en om anderen beter te leren kennen, en wie weet wat daar allemaal kan uit voortvloeien...

Ik ben wel niet meer nieuw op dit forum, maar wil me toch wel even voorstellen:
Mijn naam voluit is Carl Devlies, en ik woon al haast 25 jaar in Wevelgem. Van kindsbeen af had ik al een sterke interesse voor al wat mecaniek was, in het bijzonder voor tractoren, dieselmotoren en al wat in de landbouw daarmee wordt aangedreven.
Niet te verwonderen ook dat ik mijn studies dan ook in die richting heb afgerond, en al heel vlug rolde ik in een belangrijke neventak die in de landbouw zeer intens wordt gebruikt, namelijk de hydrauliek. Aanvankelijk was dit vooral in het landbouwgebeuren, zelfrijdende aardappelrooiers om concreet te zijn, waarna ik meer in de industriële hydraulica ben terecht gekomen.

In mijn weinige vrije tijd heb ik een kleine verzameling tractoren bijeen gebracht, 4 om precies te zijn, allemaal IH-tractoren, waarvan mijn eerste (en nog steeds mijn belangrijkste) er een is die bij ons thuis op de boerderij heeft gediend. Daarnaast heb ik ook nog een rondgaande getrokken ploeg , een pikbinder en een stroomgroep. Meer hierover kan je vinden op mijn website: http://users.telenet.be/IH-SBWD6/
Daarnaast ben ik al meerdere jaren lid van de OTC-club, en sinds enkele jaren ook bestuurlid van de club, waar ik mijn steentje probeer bij te dragen in het Clubledenblad en hier op het forum.

Ik hoop dat andere leden, en vooral de nieuwe, zich in ook in deze rubriek willen voorstellen. Ten slotte is het de bedoeling dat we langs dit forum elkaar wat beter leren kennen, en op die manier een hechtere club gaan vormen, zowel voor jong als oud.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Nieuwe rubriek.

Bericht door Tim »

Goed idee van deze rubriek, ik zal mij ook eens voorstellen.

Ik ben dus den Tim, (een van de jonge gasten uit de club?)
Ik woon in Dentergem, wij zijn dan wel geen boeren maar kheb mij toch nen trekteur gekocht.

Toen ik nog klein was, zag ik al heel graag de Fendt dieselross van mijn nonkel, en sinds ik ermee
kon rijden wou ik heel graag ook ne oldtimer kopen. Dit heeft wel even geduurd eer ik één had, langs
de ene kant had ik nog niet genoeg geld en van mijn ouders mocht ik nog niet omdat ik te jong was...
Als ik 15 was zijn we eens gaan kijken naar een David Brown 880, maar mijn ouders vonden mij nog te jong
om een trekteurke te kopen. Een klein jaartje later na veel gezaag heb ik dan toch een MAN B18A (1957)
gekocht van iemand uit de buurt. Sindsdien heb ik er twee jaar aan gerestaureerd, en nu kan je mij zien op veeeel
oldtimer evenementen met mijne trekker.

Kheb zes jaar electro-mechanika gevolgd in het vti in Tielt, en nu volg ik in het hoger onderwijs drie jaar de
opleiding 'professionele bachelor autotechnologie' Ik zou dan ook graag mechanieker worden aan tractoren ofzo.
Kheb een hele grote interesse qua oldtimers, vooral M-A-N ackerdiesel, dus als je mij eens ziet doe gerust een babbeltje ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Plaats reactie