Massey Ferguson 205

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door simar »

Hallo :

Ik heb er een paar foto's van genomen.
Op de onderkant v/d versnellingsbak is er een verhoging (een bult !!) en het "gat" is juist achter die verhoging.
Dus tussen die verhoging en een bout (aflaatplug ??)
Die foto's op het forum krijgen is voor mij al even moeilijk dan het herstellen van dit euvel !!!! Geduld !!

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Tim »

Hallo Alliske,

Het is goed vooruitgegaan precies met de mf, het restaureren gaat daar nog snel bij jullie :D
Tis een mooie tractor geworden, is het de bedoeling dat je er ook mee naar shows gaat,
of is het vooral de hobbytrekker om thuis wat mee te werken?

Groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

Hallo Tim,

Ik heb ben m'n hele paasvakantie eraan bezig geweest om hem te strippen, schuren, spuiten en terug op te bouwen, anders gaat dat zo vlot niet hoor :D Deze dient echt om mee te werken, binnenkort moet die dienen om onze aardappels te spuiten en aan te hogen. Maar op 1 mei heeft hij al de Meiboom moeten trekken en de 1 Mei-stoet :D . Ik heb graag dat ons wagenpark er netjes bijstaat, dus dat moet blinken hé :P Mijn volgende project ligt ook al vast, maar ik ben nu nog eerst bezig met een stationaire motor te reviseren. Daar zal ik ook een verslagje van plaatsen hier op het forum.

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Tim »

Ok das mooi, beetje leven in de brouwerij hier opt forum!
ps als ge tijd over hebt, wilt ge mijne zetor ook schilderen? ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door SFVke »

Dag Laurens,

T' is een mooie tractor geworden, je gaat er veel plezier aan hebben.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

hallo,

@Wesley: ik hoop dat we hem nog lang kunnen gebruiken, nu kan hij er weer tegen voor vele jaren. Het is ook door deze MF dat bij ons de hobby is begonnen, dus dat maakt hem nog net iets meer dan een andere ;)

@Tim: ge brengt hem maar langs, dan is dat zo opgelost :D :D

mvg,

Laurens
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Carl »

Ik heb er ook nog ene om te schilderen !!!

Ik heb zopas de open gevroren motor vervangen door een andere, want blok, culasse en waterpomp, 't was allemaal open gebarsten. Alleen de radiator - eigenaardig genoeg - die heeft blijkbaar geen schade opgelopen (wel niet te vlug victorie kraaien, de motor heeft nog niet gedraaid).
De motor zit er intussen in, maar ik heb nog wat werk aan den elektriek en een paar andere kleine aanpassingen, want de motor die er nu in gaat is 10-15 jaar jonger dan de oorspronkelijke.
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Massey Ferguson 205

Bericht door Allis-Chalmerske »

oei, Daar heb ik ook slechte ervaringen mee met bevroren motorblokken. Bij mijn goudbuikje was het blok ook kapot gevroren (bij de vorige eigenaar gebeurd). Alleen wist ik dat niet, tot de olie grijs was geworden na een tijdje. daar heb ik toen ook een ander blok voor moeten gebruiken. Dat is echt wel een veel voorkomend probleem bij de oldtimers, die kapotgevroren motorblokken. Het wordt nogal eens snel vergeten om antivries bij te doen of het koelwater af te laten. Ik ben zelf overgestapt op luchtgekoelde motoren omdat die nooit kunnen bevriezen. Je hebt geen radiator, waterpomp, thermostaat,... nodig en hij kan niet overkoken.

Heb je dan dezelfde motor of is die van een jonger type? Dan zit er misschien ook verschil in PK's, toerental,... ?

Hier zijn de foto's van Simar zijn Petit gris die ook te maken heeft met een scheur in één van zijn ledematen (onderkant v/d versnellingsbak). De scheur zit op een plaats waar normaal gezien niks kan gebeuren. Misschien is die ooit bijgelast geweest en heeft de las het begeven? Of is ergens iets van onder tegen de versnellingsbak gekomen? Het is heel eigenaardig hoe dat er op die plaats plots een scheur kan ontstaan. De splitpen die je ziet dient normaal wel om lekolie uit het koppelingshuis te laten als ik me niet vergis, zo is het toch bij onze MF's 35.

Foto's:
Bijlagen
scheurferguson TE15 002.jpg
scheurferguson TE15 001.jpg
Allis-Chalmers FD3 '63
Plaats reactie