Pagina 5 van 11

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 13 okt 2010, 13:42
door Allis-Chalmerske
Is je starter al eens open geweest? als je de anker(dat heet toch zo?) eens zuiver maakt doet ook al veel. Het kan mischien ook zijn dat de startrelais is ingebrand, dan trek je heel veel stroom en er gebeurt niks, m'n neef zijn DX had dat ook opeens was die met niks meer rond te krijgen, de startkabels werden roodgloeiend en de starter deed ook niet meer dan 'klik', uiteindelijk was het startrelais ingebrand.

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 13 okt 2010, 19:20
door Deutz
Hallo,

De startrelais werkt heel goed, het probleem bij mij is dat de starter zelf maar draait als hij goesting heeft en de motor nu en dan niet rond krijgt, met de oude pistons ging het nog met dat deze niet veel compressie gaven, nu alles gewoon nieuw is en alles hem nog moet zetten is het net teveel voor een slechte startmotor. Bij de D40 heb ik het ook voorgehad dat de relais bleef hangen en heb toen ook alles mooi uitgekuist en sindsdien geen problemen meer gehad.

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 14 okt 2010, 17:41
door Allis-Chalmerske
Aan deze starter heb je nog niks gedaan? Mijn starter van m'n Allis-chalmers werkte wel nog goed maar die heb ik laten bij zetten( van 1.8pk naar 2.8pk) zodat die de motor sneller op toeren brengt als ik start,en die gooit hem nu ook een sneller rond een heel verschil om te starten nu tegen daarvoor.

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:59
door Deutz
Nee ik heb er vroeger niet aangekomen omdat ik geen startproblemen had, met de slechte pistons moest ik gewoon warmen en starten en weg was hij, het kan ook zijn omdat hij bijna een jaar niet gebruikt is geweest.

mvg,
Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 12 dec 2010, 17:01
door SFVke
Hallo iedereen,

Gezien de toekomstplannen is mijn inlognaam gewijzigd van Deutz naar SFVke.
De starter van de Güldner is hersteld :D , er zit een nieuw anker, kooltjes, startrelais en bendix in. Vandaag kwam dan de grote vraag: "doet ie het of doet het niet?" Na een beetje voorgloeien en een kort schietgebedje kwam de motor tot leven. Eindelijk verlost van het overdreven olieverbruik en de bijgaande rook, geen lekken meer en duidelijk meer pk's, het is een venijnig ding geworden. Ik moet wel nog 2 lagers van de turbine vervangen zodat de straaljagergeluiden tot het verleden behoren. Ik ga me de eerste 50 uren kalm houden en daarna lichtjes aan opbouwen zodat hij goed gerodeerd is.

View My Video

groeten,

Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 12 dec 2010, 17:31
door Allis-Chalmerske
proficiat met uw eerste start, hij draait heel zuiver zo te horen, enkel dan de lagers van de turbine die waren bij mijn AC ook versleten.

Het geluid lijkt wat op dat van een 3 cilinder deutz 812 vind ik.

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 12 dec 2010, 20:50
door SFVke
De Güldner is familie van Deutz, ze delen dezelfde boite en ook luchtgekoeld. Doorgaans heeft een luchtgekoelde motor ook zijn typisch geluid.

groeten,

Wesley

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 12 dec 2010, 20:58
door Tim
Hallo SFVke (al hoorde ik liever deutzke :D)

proficiat met de güldner, daar moeten we ene op drinken hé
eindelijk verlost van de vraag als hij zou starten of niet.
Hij draait mooi, al kunnen we er niet veel van horen door dat straaljagergeluid :D
Ik hoop dat mijne zetor ook zo zal starten als hij terug samen zit!

groeten, Tim

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 12 dec 2010, 21:40
door simar
Hallo Wesley :

Zal U hem nu ook herschilderen ?
De maaibaar; komt die er terug op ?
Is die startmotor hersteld geweest bij Accuservice ?

Etienne.

Re: Güldner G40S

Geplaatst: 13 dec 2010, 07:06
door SFVke
Hallo Tim,

We gaan daar meer dan ene op drinken, op 1been kunt u staan he :lol:. De Zetor zal ook erg venijnig zijn, de trekkracht van Zetor is wereldberoemd mijn buurman heeft inderdtijd met een Zetor veel vlas vervoerd van Slijpe (tegen Nieuwpoort) naar Poelkapelle met twee wagens aan 25km/h, nooit geen problemen gehad.
@ Etienne: Als het wat warmer word (rond de 20°) krijgt hij een mooi kleurtje, de maaibaar komt er ook terug op maar eerst nog wat testrijden. De starter is inderdaad bij Accuservice hersteld geweest, hij is als een nieuwe. De starter moet vroeger kapot gegaan zijn door het gebruik van een slechte batterij.

groeten,

Wesley