Pagina 1 van 2

Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 17 sep 2009, 20:57
door georges
Mijn Deutzke ........start goed
draaid goed
trekt goed op
maar na - + 20 minuten als hij begint warm te krijgen begint hij te roken
en krijgt hij zich zelf niet meer voort in 5é

wat zou dat kunnen zijn ?

Georges

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 18 sep 2009, 19:01
door Deutz
Zijn de injectoren nog ok en zijn de kleppen goed afgesteld?
mvg,
wesley

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 18 sep 2009, 21:55
door georges
Hallo Wesley ,

Ik ben blij met uw antwoord !

Het zou mischien wel kunnen aan de kleppen zijn. ........ want ik heb de culas er af genomen
omdat hij blaasde , en door een andere joint te leggen enz enz .

Maar voor kleppen te regelen : dat heb ik nog nooit gedaan , 'k zal dat eens moeten vragen aan een goede ziele .
Weet gij welke afstand het beste is voor die kleppen ?
en de injecteur kan dat hersteld of bij geregeld worden ,?

De beste groeten Georges

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 19 sep 2009, 12:18
door Tim
Hallo Georges,

om de kleppen te regelen, bij een eencilinder valt dit goed mee. Je mag alleen de kleppen regelen waneer je weet dat ze helemaal vrij staan, dat is dus op compressiepunt. Je draait de motor met de hand rond tot je de inlaatklep ziet indrukken, en wanneer die terug los komt draai je nog een halve toer verder, dan staat de motor op compressie en kan je allebij de kleppen regelen.

Ik heb even gezocht op google en ik vond 0.15mm voor beide kleppen, in en uitlaatklep dus.
Dit moet je regelen bij koude motor.

Normaal kan een injecteur zeker bijgeregeld worden. Maar je bent best dat je dit eens vraagt aan een garagist ofzo iemand die een injectortester heeft.

hopelijk heb je hier wat aan,

Tim

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 19 sep 2009, 20:01
door the_misterFENDT
Was van mijn holder ook zo toen er speling op de schelpjes zat.
Als de motor koud had kon je enkele minuten rijden en dan begon hij te roken en viel hij stil.

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 19 sep 2009, 22:10
door Carl
Toch wel een beetje héél curieus, zomaar stil vallen. Ik vrees dat dit niet uitsluitend van de kleppen komt.
Roken??? Is dit dan zwart roken?
Hoe zit het met de koeling? Werkt die voldoende, en blaast hij niet al te veel lucht weg door speten en gaten in de beplating? Draait de turbine voldoende snel? Slipt de riem niet?
Hoe zit het met je oliedruk? Je moet zeker 0,8 bar hebben op ralenti in warme toestand, anders gaat de motor griperen op de lagers. Als je de motor warm stil legt, valt hij dan geleidelijk stil en wiegt hij nog een paar keer na voor hij geheel stil valt, of, valt hij daarentegen op 1 of 2 toeren in één keer stil? Zo ja, kijken naar smering en/of te warme cilinder. Krijgt de demareur de motor dan nog rond?
Hoe zit het met de brandstoftoevoer en met de brandstoffilters? Is de branstofpomp voldoende gesmeerd?
Hoe zit het met de timing van brandstofpomp en kleppen?

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 20 sep 2009, 08:46
door Deutz
De kleppenspeling van een Deutz motor ligt tussen de 0,1 en 0,15mm bij een koude motor, om die te regelen moet je er voor zorgen dat de buisjes die tegen de tuimelaars drukken kan rondraaien met de hand zoniet moet je de motor wat verdraaien tot deze los staan meer info met foto s uit hanboeken kan je vinden op de Duitse site www.deutz-tractoren.de je kan de info downloaden in pdf formaat, voor de injectoren kan u best langs gaan in een garage, ze moeten mooi vernevelen niet "pissen",
groeten,
wesley

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 20 sep 2009, 19:10
door Tim
Carl, jij zegt wel dat je minimum 0.8 bar moet hebben anders loopt hij vast,
wel ik weet een MAN 4cil lopen die 0.4 bar geeft op rolenti en er word nog veel mee
rondgereden :)

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 21 sep 2009, 18:53
door Deutz
De druk hangt af van het type motor en systeem van smeren maar volgens mij is het zolang de lagers olie hebben is er leven :D ik heb ben nu aan een f3l712 motor bezig en de olie was ooit olie maar hij draait,
groeten,
Wesley

Re: Deutz FIL 514.......1953

Geplaatst: 21 sep 2009, 22:27
door georges
Hallo
'T is hier nog eens georges voor mijn F1L Deutz
Er komt heel binnen kort een garagist voor de kleppen te regelen .
Ik ga ook nog een nieuwe mazoet-filter steken en de injecteur laten kontroleren en de riem
voor de afkoeling
voor de oliedruk .....er is geen meter om de druk te zien

Ondertussen hoop ik dat hij binnen kort opnieuw inorde komt ,en er mee naar de keuring kan gaan , terwijl het nog goed weer is.

Bedankt voor de gekregen inlichtingen van Wesley , Tim , Mister-Fendt , en Carl

Groeten Geoges