M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door simar »

Hallo Tim :

Het was geen weefsel, maar kunststof; zwart en het ziet eruit als een weefsel.
Dikte ongev. 1 mm.; langs de ene zijde vlak en de andere voorzien v/e motief : witte puntjes;
zodat het nog mooi oogt.
Het rolt gemakkelijk op; zeer buigzaam en kan dus in die oprolkoker.
Ik heb dat ergens eens gevonden maar waar ????

Etienne.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

ondertussen al een mooi gordijntje gevonden :

Afbeelding

Een mooi parcourtje voor de MAN ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en ondertussen is hij nog een handig vervoersmiddel ook

Afbeelding

bomen snoeien, altijd handig als ge nen trekteur hebt :D

Afbeelding

Afbeelding

zie hier, al die spierkracht :lol:
handig als er een wiel verwisseld moet worden!

Afbeelding

Wat zou je toch zonder 4x4 doen hé...

Afbeelding

ge zou haast denken dak mij beter ne groteren trekteur had gekocht, maar hij laat hem nie doen ze voor zn 18pk :D

Afbeelding

het moeilijkste stuk, beetje modder, soms moest pa helpen de bak omhoog heffen :D

Afbeelding

en een videotje:

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

en nog ne video :



filmen en rijden, da mag toch eigenlijk nie hé

M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Carl
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 jan 2009, 21:55
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Carl »

Ja Tim,
mocht ik van u zijn, ik zou dat laatste nulleke van je type-benaming verschuiven tussen de 8 en de A, en misschien nog 2 cilindertjes bijsteken, en dan zal het je veel beter lukken :oops:
Je kan een man uit zijn International Harvester halen,
maar International Harvester kan je niet uit die man halen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Tis alijk vele beter dan ne bakwagen :lol: (en veel leuker!)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Allis-Chalmerske »

beetje spelen met de traktor zo zou ik het ook doen (dat ga je toch niet met de hand doen :D ) je moest zeker sturen met de remmen? anders miste je de bocht :lol:
wel grappig om te zien dat de voorste wielen nog wat rond hangen te draaien en de lucht.
Allis-Chalmers FD3 '63
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Allis-Chalmerske schreef:beetje spelen met de traktor zo zou ik het ook doen (dat ga je toch niet met de hand doen :D ) je moest zeker sturen met de remmen? anders miste je de bocht :lol:
wel grappig om te zien dat de voorste wielen nog wat rond hangen te draaien en de lucht.
Ja, wat ben je op zo'n momenten zonder je voortractie hé :D
maarja das moeilijk hé, ge laad hout in da bakske, hij ga nie in de lucht maar als ge dan aanzet gaat em direct in de lucht...
had ik toch maar ne grote MAN trekteur ;)
het was een namiddagje werk veel weg en weer rijden maarja, wie doet dat nu niet graag met zo'n oldtimerke, dikke fun.
maar ge moet eens proberen sturen met u remmen, als diene bak op de grond sleept, da wringt en da werkt tegen ze :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Deutz »

Een grote M.A.N zescilinder zou nog iets voor u zijn, die zou niet vlug zijn neus opsteken :lol:
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Tim »

Deutz schreef:Een grote M.A.N zescilinder zou nog iets voor u zijn, die zou niet vlug zijn neus opsteken :lol:
hmm, daar zou je toch ne grotere bak moeten aanhangen en goe volladen, da zou ook wel nog lukken zeker :D
maar als ge mij ene kunt bezorgen voor een prijsje doe gerust, kzal er me plezier wa hout mee voeren ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: M-A-N Ackerdiesel B18A/0

Bericht door Deutz »

Ik ben lang op zoek geweest naar een betaalbare MAN, maar geen gevonden naar mijn goesting :cry: . Als ik er eentje tegen kom zal ik het u laten weten
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie