Güldner G40S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo iedereen,

Nu ik er in geslaagd ben foto' s te plaatsen stel ik mijn volgende project voor nl een Güldner G40S. Het is de bedoeling dat mijn echtgenoot er mee rondtoerd met het volgende seizoen.
De tractor is voorzien van een luchtgekoelde 3 cilinder motor met boring en slag 100x100 en een Mörtl maaibaar. Het enige wat er aan scheelde was dat ie liever olie dan diesel dronk en op volgende foto's zie wel waarom maar raar maar waar ik kon er nog mee rijden en hij startte zonder problemen
Afbeelding
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Afbeelding
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hm ik denk dak het systeem nog niet volledig onder de knie heb sorry
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Allis-Chalmerske
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mei 2009, 18:09

Re: Güldner G40S

Bericht door Allis-Chalmerske »

aiai, dat ziet er niet zo goed uit die pistons, wel gek eigenlijk dat je er nog mee kon rijden.
hoe krijg je ze zo kapot? geen smering gekregen?
wel een mooie tractor veel succes ermee!

(als je je foto's wilt verkleinen kun je ze kopiëren naar powerpoint of paint en dan kan je ze terug opslaan als je ze verkleind hebt dan heb je dat probleem niet meer dat je foto's te groot zijn)
Allis-Chalmers FD3 '63
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Bedankt voor de info,

Ik heb hem zo gekocht, er was mij verteld dat hij onderdruk had en inderdaad dit was zo maar als hij draaide hoorde je iets tikken, ik dacht aan een kapotte klep of een injector die vast zat. Tot op heden is er niemand die begrijpt dak er nog mee kon rijden, starten was ook geen probleem: gloeien en weg was ie. Hij moet vroeger eens afgezien hebben, de middelste piston is bovenaan helemaal gebarsten gelukkig is er niks aan de krukas. Eens de motor op punt staat gaat het vlug gaan, de boite is een droom, geen zingende geluiden, geen lekken en versnellingen aan het stuur.

mvg
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
georges
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 mei 2009, 11:40

Re: Güldner G40S

Bericht door georges »

Wesley : Proficiat met het plaatsen van fotos .Ik heb ook al verschillende keren geprobeerd
om fotos te tonen , maar ik zoek verder hoe het moet
Verder wens ik u nog veel plezier aan uw Gûldner en dat ge tesamen schone ritjes kunt doen

MVG: Georges
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Ik ben vandaag eens beginnen kijken voor de remmen, ze bleven hangen. Om er aan te kunnen moeten de trompetten eraf en er ligt zijn ze niet, er zit nog een planetaire aandrijving in.
Afbeelding
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Afbeelding
Duits, Degelijk, Deutz
simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Güldner G40S

Bericht door simar »

Hallo ;

Gino Timperman uit Houthem (Comines) heeft ook zo een Guldner G40S (1963)
prachtig gerestaureerd.
Een foto ervan is te zien op de kalender van dit jaar.
Er is zelfs een " ten huize van" verschenen in het clubboekje.
Gino spreekt perfect Nederlands .

Etienne.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo,

Ik heb die al zien staan op de OTC kalender en toevallig naast mijn D40, ik ga mijn best doen om hem net zo mooi te krijgen. Ik ga deze week nog de remmen herleggen.
Moesten er mensen zijn die ervaring hebben met een Mörtl maaibaar mogen ze altijd iets laten weten, ik ga die terug op de Güldner zetten.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie