Güldner G40S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

simar
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jan 2009, 18:57

Re: Güldner G40S

Bericht door simar »

Hallo Wesley :

Wordt hij mooier dan Gino Timpermans ??
Is het hetzelfde type ? (ik heh het geweten, maar weeral vergeten: oud worden ....)
Gino is er 7 jaar aan bezig geweest en is nu nog bezig met de hef(armen)

Hij heeft er wel veel mee rondgereden de voorbije weken (full-speed !!) en zelfs een
paar keer in mijn werkplaats geweest (om mij te laten watertanden ??!!)

Ikzelf ben nog niet gestart met restauratie. Mijn half-automatische laspost (met gas)
gaat niet meer (na de winter)
Er is iets met de printplaat, die de snelheidsregeling is voor de motor v/d (las)draadvoeding.

Al uren gezocht !!!! (maar dat is electronica) ......... Geduld ........

Etienne.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag Etienne,

Ik ga voor even mooi, hem mooier krijgen dan die van Gino is heel moeilijk. Het is inderdaad hetzelfde type nl een G40S. Er zijn indertijd verschillende versies gebouwd. Ze zijn begonnen met de G40 Toledo daarna kwam de G40, je hebt dan ook nog de G40W dat is een smalspoor en heel zeldzaam en de G40A en G40AS beiden met voorpong. De S staat voor snelgang en de A voor Allrad.

mvg,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

De onderdelen zijn terug van het zandstralen. Ik heb die samen met deze van de Vierzon laten doen. Nu komt het leukste werk: endwieren en schuren. Het onderstel zelf zit al in de grondverf.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

Een mooie site om even bij weg te dromen... http://www.xn--gldner-g40-9db.de/

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
stompkopfan
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:05
Locatie: Brakel

Re: Güldner G40S

Bericht door stompkopfan »

is dat origineel dat houten bankje achteraan, ik heb over 2 é3 weken op een rondrit in zottegem een guldner burgrund gezien met ook zo eentje
ps is hij nog niet klaar de uwe
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag Jeroen,

De gardeboes en de capo moeten nog verder uitgebuild worden en dan kan de eindlaag erop. De bank is origineel, ik ga er ook zo een op zetten de gaten zijn voorzien, het is een bank die kan dichtklappen en ik denk dat Porche ook dergelijke banken had. In Duitsland is er iemand die ze namaakt. De frontbeugel ga ik er misschien ook nog opzetten.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

Ik ben begonnen aan de gardeboes, er is een beetje laswerk aan :mrgreen: maar geen paniek het komt wel in orde.
Afbeelding

de muizen hadden grote honger:
Afbeelding

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag iedereen,

Nu de dagen beginnen korten na die lange hete zomer :? heeft de Güldner zijn originele kleur terug en kan ik beginnen puzzelen.

Afbeelding

Afbeelding

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Hoi Wesley,

Mooie vorderingen. Hoe ver zit Geert al met het plaatwerk? :D
Altijd plezant, weer monteren als alles herspoten is. Dat vind ik nu een van de leukste
dingen aan het restaureren. Je ziet beetje bij beetje een prachtige tractor tevoorschijn komen ;)
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
SFVke
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:46
Locatie: Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door SFVke »

Dag Tim,

Het plaat werk is eerst gedaan geweest. Zaterdag gaan we ze met een man of 3 terug monteren want die dingen zijn loodzwaar.

groeten,

Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Plaats reactie