Güldner G40S

Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.

Moderator: Carl

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Hallo Wesley,

Hoe gaat het nog met de Güldner, al vorderingen gemaakt?


Groeten, Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Ik ben nog in blijde verwachting van de pistons, het kan voor ieder moment zijn, ik ben nu aan het kijken om er een oliedrukmeter in te bouwen, kwestie van zeker te zijn van de druk.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo iedereen,

nu het stilaan winter word ben ik weer in actie geschoten, de motor zit bijna samen, enkel nog de oliedrukmeter aansluiten en hopelijk zijn we vertrokken. Dat de motor olie lekte was niet moeilijk want de meeste dichtingen waar gewoon verstorven.Nu nog alles uitproberen en daarna komt de carroserie aan de beurt, eerst alles wat kan zandstralen, een beetje endwie en schilderwerk. Naar het schijnt staan de pistons scheef om meer koppel te hebben.
Afbeelding
mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
schlepper
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:11
Locatie: Deinze

Re: Güldner G40S

Bericht door schlepper »

Hallo wesley,
Is die hamer op uw foto niet te groot voor het werk aan de motor? ? ? :lol:
Stefaan.
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Stefaan,

Als je hem met een beetje liefde gebruikt valt het nog mee :lol:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Volgens mij is de starter eruitgevallen, of is da door die hamerwerkzaamheden? :D
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Die starter moet er uit om de beplating van de oliekoeler te kunnen monteren, anders kan die er nooit op, er zijn zo nog een paar dingen zoals de inlaat en de uitlaat maar na een paar keren proberen weet je het wel :lol:

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 567
Lid geworden op: 28 jan 2009, 20:54
Locatie: Dentergem
Contacteer:

Re: Güldner G40S

Bericht door Tim »

Wesley,

Draait de Güldner al? :D

Tim
M-A-N Ackerdiesel Überlegen durch 4-rad-antrieb ........... Zetor 50 Super, vše co potřebujete. ...........
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

Hallo Tim,

Als ik een beetje geluk en tijd heb ga ik zaterdag een poging doen, volgens het handboek moet hij de eerste maal 2uur draaien op ongeveer 1250 toeren, daarna alle bouten natrekken, klepspeling en oliepeil controleren. Na ongeveer 200h zou de motor dan volledig gerodeerd moeten zijn en zou hij niet teveel meer mogen roken.

mvg,
Wesley
Duits, Degelijk, Deutz
Deutz
Berichten: 241
Lid geworden op: 23 jun 2009, 08:46
Locatie: Langemark-Poelkapelle

Re: Güldner G40S

Bericht door Deutz »

de motor draait bijna maar het is nogal pruts om alle beplating te monteren en bij luchtgekoelde motoren ga je daar best niet te licht over en bij Güldner keek men blijkbaar niet op een plaatje meer maar tis beter alles in orde te doen dan later een hoop miserie en kosten te hebben.
AfbeeldingAfbeelding
Duits, Degelijk, Deutz
Plaats reactie